ATS-Telcom dostává od Ministerstva dopravy za polofunkční registr vozidel 13 milionů korun měsíčně

Podivná společnost ATS-Telcom, která figuruje jako hlavní dodavatel řešení u většího množství problematických státních zakázek a která stojí za novým centrálním registrem vozidel (CRV), dostává každý měsíc od ministerstva dopravy 13,2 milionu korun.

Samotné ministerstvo za tři roky, po které podle smlouvy bude paušál vyplácet, uhradí firmě 474 milionů korun, bez ohledu na to, jak je registr problémový. Silácké řeči ministra Dobeše se tak najednou jeví v úplně novém světle. Smlouvu podepsal v roce 2010 tehdejší ministerský náměstek Roman Boček, ten ve veřejné správě zůstává i nadále, nyní působí jako náměstek ministra zemědělství Petra Bendla. Ministerstvo dopravy se nyní snaží svést všechna pochybení za výběr dodavatele registru na předchozí vedení rezortu v čele s bývalým ministrem Vítem Bártou.

Pravdou ale je, že s firmou ATS-Telcom čile spolupracovala i další ministerstva (Ministerstva obrany ČR a Ministerstva vnitra ČR) ještě daleko dříve před Bártou a také zde se údajně jednalo o velmi
problémová řešení, přesto firma bez potíží vyhrávala výběrová řízení.

„Za působení Víta Bárty v čele rezortu nebylo například vůbec připravené otevřené výběrové řízení na centrální registr vozidel,“ prohlásilo dnes tiskové oddělení ministerstva s tím, že se tehdy vypsalo pouze výběrové řízení na konzultační služby, jak by se mělo s přípravou CRV postupovat. „Při tomto postupu, kdy bylo nejdříve vypsáno výběrové řízení na konzultační služby a teprve po jeho plnění by bylo vypsáno výběrové řízení na samotný registr, by nebylo možné zprovoznění registru v žádném případě stihnout,“ tvrdí ministerstvo. Práce na samotném systému a jeho uživatelském rozhraní začaly na začátku letošního roku.

Podle ministerstva nebyla jiná možnost, než na nový systém přejít, protože původní registr nesplňoval propojení s evropskými registry a dokonce ani s novými českými základními registry. Vtipné je, že právě posledně jmenované základní registry se taktéž nalézají ve značně polofunkčním stavu.

Je ale také docela dobře možné, že současné víření bahna kolem CRV má za úkol právě jen odpoutat pozornost od špatného stavu daleko většího nedodělku, tedy výše uvedených základních registrů.

Exit mobile version