Auta na evropských silnicích si sama při nehodě zavolají o pomoc

Od října roku 2015 se automobily brázdící evropské silnice budou sama hlásit v případě nehody, vyplývá to alespoň z návrhů Evropské komise.

Takzvaný „systém eCall“ v případě vážné nehody automaticky vytočí celoevropskou tísňovou linku 112, naváže telefonní spojení s příslušným centrem pro tísňové volání a záchranným službám předá podrobné údaje o nehodě: doba nehody, přesná poloha havarovaného vozidla a směr jízdy (což užitečné u nehod na dálnicích a v tunelech). Systém bude možné aktivovat také ručně.

Součástí evropské legislativy se navrhované právní předpisy stanou od října 2015, týkat se mají všech nových modelů osobních automobilů a lehkých užitkových vozidel. Odhaduje se, že eCall by měl urychlit zásah záchranné služby o 40 % v městských oblastech a o 50 % mimo města a zabránit až 2 500 úmrtím ročně.

Vedle dopadů na silniční bezpečnost má systém eCall rovněž přispět ke zmírnění dopravní neprůjezdnosti způsobené nehodami a k omezení následných nehod, k nimž může dojít vinou nezajištěného místa havárie. Profitovat by měla i různá průmyslová odvětví: konkrétně pro mnohé podniky podílející se na dodávce technologií, komponentů a služeb využívaných pro jednotlivé složky systému eCall, včetně systémů zabudovaných do vozidel, zajištění bezdrátového přenosu dat a systémů pro střediska zaznamenávající tísňová volání. Nadto se očekává, že vybavení zabudované ve vozidle v rámci služby eCall by mohlo být využíváno i k dalším účelům (např. hledání odcizených automobilů).

Exit mobile version