Až 42 % manažerů má pochybnosti o svých rozhodnutích

Tvrdí to alespoň společná studie dodavatele business inteligence nástrojů, společnosti QlikTech a agentury Harvard Business Review Analytics Services, která se pokoušela zjistit, jaký vliv mají data a spolupráce na důležitá rozhodnutí.

Studie tvrdí, že 42 % manažerů nejvýznamnějších globálních společností si není jisto některými svými rozhodnutími, protože jim chybí informace, případně k nim mají špatný přístup. Z průzkumu také vyplynulo, že pouhých 13 % respondentů si je svými rozhodnutími jisto.

Téměř polovina respondentů tvrdila, že důležitá rozhodnutí ovlivňují organizační bariéry a 45 % dotázaných uvedlo, že se tajných rozhodování neúčastní ty správné osoby. 43 % dotazovaných označilo za největší překážku přehnané spoléhání se na zkušenosti ze strany vrcholového vedení a 42 % také zmínilo nedostatečnou spolupráci jako další bariéru.

„V dnešní době, kdy je citelný tlak na rychlost správné volby v reálném čase s pomocí aktuálních dat, potřebují vedoucí pracovníci při rozhodování aktualizovaná, přesná a relevantní data, přístupná v reálném čase. Sdílení analýzy dat s kolegy během spolupráce může být klíčovým faktorem potřebným pro vybudování jistoty při rozhodování,“ říká Marcin Mazur ze společnosti QlikTech.

Studie nastolila několik hlavních témat včetně dostupnosti a přístupu k datům pro účely důležitých rozhodnutí. Dotýkala se také tématu kvality interních a externích dat jako prvku, který snižuje míru jistoty v rozhodnutích.

Průzkumu se v srpnu loňského roku zúčastnilo 442 vedoucích pracovníků, manažerů a ředitelů společností ze Severní Ameriky, Evropy, Asie a Oceánie. Výzkum mapoval, jakou míru jistoty mají vedoucí pracovníci v rozhodnutích, na základě dat a informací, jež mají k dispozici.

Exit mobile version