Až třetina lidí nezíská zaměstnání kvůli sociálním sítím

Vyplývá to alespoň z průzkumu personální agentury Grafton Recruitment, ta tvrdí, že celých 35 % kandidátů nezíská poptávané zaměstnání kvůli nesprávným informacím uvedeným v profilech na sociálních sítích či sdílením nevhodného obsahu.

Podle posledního průzkumu, který tato personální agentura realizovala letos v září mezi 2010 respondenty z řad kandidátů o zaměstnání, využívá sociální sítě při hledání práce až 54 % z nich. 39 % je přitom aktivních na profesní síti LinkedIn, která má globálně již více než 300 milionů uživatelů ve více než 200 zemích. Na sociálních sítí hledají své potenciální zaměstnance i samotní personalisté. Devět z deseti jich spoléhá na LinkedIn, zhruba 30 % pak i na Facebook. Sociální sítě pro personalisty nabízejí možnost oslovit zajímavé kandidáty, ale také často fungují jako síto, kterým uchazeč neprojde.

„Může za to obsah, který adept o práci na síti uveřejňuje, proto je důležité si dát s profilem práci a zveřejňovat tam jen pravdivé a ověřitelné informace,“ říká Jitka Součková s tím, že z průzkumu agentury Grafton mezi personalisty vyplynulo, že díky nekvalitnímu obsahu na sociálních sítích není až 35 % kandidátů pozváno na osobní pohovor.

Přes sociální sítě se dle průzkum Grafton Recruitment nejčastěji poohlížejí po práci lidé, kteří hledají zaměstnání v oborech IT a financích.

Exit mobile version