BillBoard.cz to po 16 letech fungování definitivně zabalil

Nejstarší český internetový výměnný reklamní systém končí, směna bannerů již netáhne.
Provozovatel, společnost Internet BillBoard a.s., se k ukončení chodu serveru rozhodla kvůli polevujícímu zájmu o výměnné sítě a podobně fungující prostředky bez přímé možnosti monetizace. Služba BillBoard.cz fungovala na jednoduchém principu výměny reklamních ploch mezi dobrovolně zapojenými médii.

„Prakticky od začátku roku 2010 začal poměrně dramatický odliv webů zapojených do této služby, a proto jsme se rozhodli tuto službu ke konci listopadu 2014 ukončit“ vysvětluje Tomáš Horák, obchodní ředitel společnosti Internet Billboard.

BillBoard.cz (původně bbKontext) měla velký význam jak pro začínající projekty, které neměly peníze na svou propagaci, tak i pro velká média, která si tímto systémem udržovala anebo i zvyšovala návštěvnost svých stránek. Nicméně hlavním trendem posledních let pro média je používat služby, které přináší reálné výdělky a to služba BillBoard.cz nenabízí.

BillBoard.cz svůj největší růst zaznamenala v letech 2004 – 2009. Především v letech 2004 až 2006 byl reklamní prostor resp. zásah uživatelů na českém internetu největší ze všech možných reklamních kanálů a předstihl i současnou jedničku na trhu Seznam.cz.

Exit mobile version