Centrum.cz: až 95 % e-mailů na Internetu tvoří spam

Provozovatel třetího největšího českého portálu v ČR, společnost Centrum Holdings, která spravuje 5 mil. free-mailových účtů, zaznamenal meziroční nárůst e-mailů o 44,3 %, drtivou většinu ale tvoří spam.

Z průzkumů Centrum Holdings plyne, že ochrana proti spamu je hned po spolehlivosti druhou nejdůležitější vlastností, kterou od emailu uživatelé očekávají a množství nevyžádaných zpráv ve složce Doručená pošta je jedním z faktorů, které uživatele přesvědčí o změně provozovatele e-mailu. Přitom si ale jen malé množství uživatelů před založením freemailové adresy zjišťuje, jak je schopen provozovatel jeho schránku ochránit před přílivem spamu. Záplava nevyžádané pošty je pak pro mnohé z nich nepříjemným překvapením. Stále se zvyšující objem spamu nutí provozovatele neustále investovat do co nejúčinnějších antispamových filtrů.

„Víme, jakou hrozbu spam pro naše uživatele představuje. Proto neustále investujeme zlepšování antispamového řešení, díky kterému se podíl zachycené nevyžádané pošty podstatně zvýšil,” vysvětluje Jiří Pehlík, ředitel IT provozu Centrum Holdings.

Odkud pochází většina spamu

Stát

Podíl na
nevyžádané poště v %

Korea

50.98

Brazílie

18.71

Rusko

12.18

Indie

5.11

Turecko

4.70

Ukrajina

4.21

USA

4.11

„Z celkového množství 101 mil. e-mailů denně jich 95 % odfiltruje antispam jako nevyžádanou poštu,” tvrdí dále Pehlík. „Čtyřicetiprocentní meziroční nárůst mailů v podstatě odpovídá růstu nevyžádané pošty, počet validních mailů se meziročně příliš nezměnil,” dodává Pehlík. Více než polovina spamu přichází do schránek provozovaných Centrum Holdings z Jižní Korey, následuje Brazílie a Rusko.

Exit mobile version