Černý pátek v USA – radovat se může Apple a Amazon

Black Friday neznamená jen slavný burzovní krach v roce 1929, ale v
USA se takto označuje také start vánoční nákupní sezony.

Apple Store

Tentokrát
začala 25. listopadu a první výsledky maloobchodních i on-line prodejů
slibují rekordy; ochota utrácet nenaznačuje recesi ani krizi (nebo je
to paradoxně naopak?).
Pro samotné výrobce a obchodníky to ovšem nemusí vzhledem k agresivním
slevám, existenci slevových serverů a dalších prostředků znamenat
žádný zázrak.

Jedním z vítězů začátku vánoční nákupní sezóny v USA je podle všeho
Apple. V maloobchodu měl 25. 11. mít až 4krát větší tržby než v
typický pátek. Apple sám oficiálně nic ovšem nepotvrdil, společnost se
vyhýbá zveřejňování podobných informací mimo oficiálních finančních
výsledků.

Předvánoční slevy Applu mají být zhruba následující: 101 dolarů na
Mac, 41 dolarů na iPad 2 a 21 na iPod Touch. Další zvýhodněné nabídky
se týkaly i všemožných doplňků Applu. V rámci produktové řady Applu
byl údajně (relativně vzhledem k běžné poptávce) velký zájem zvlášť o
MacBook Air. Ostatně analytici předpokládají, že Apple je na nejlepší
cestě stát se i největším dodavatelem počítačů.

Podle odhadů společnosti ComStore utratili letos američtí spotřebitelé
na Černý pátek při on-line nákupech až 816 milionů dolarů. Meziročně
to znamená nárůst o 26 %. Amazon reportoval, že prodej produktů řady
Kindle stoupl oproti roku 2010 čtyřnásobně.

Zdroj: CNet a další

Exit mobile version