Češi letos mají utratit v místních e-shopech 58 miliard

Tak jako se stalo v posledních 8 letech již pravidlem, také letos mají čeští zákazníci utratit v českých internetových obchodech výrazně více, než v předchozím roce.

Obrat lokálních internetových obchodů se má letos zvýšit téměř o 15 % a dosáhne hranice 58 miliard korun. Tvrdí to alespoň na základě predikce ze svých současných agregovaných dat z českých e-shopů nákupní internetový rádce Heureka.cz. Počet objednávek uskutečněných v internetových obchodech by měl vzrůst na 30 milionů.

„Obliba online nákupu každoročně roste. Od roku 2010 vzrostl obrat českých e-shopů téměř o 50 % na současných 58 miliard,“ komentuje ředitel nákupního rádce Heureka.cz Tomáš Braverman.

Jako v loňském roce, i letos se však sníží průměrná cena objednávky. „Průměrná cena objednávky se snižuje každý rok, letos její průměrná hodnota klesla na 1 872 korun,“ říká Braverman. „Za snižování může fakt, že se Češi naučili na internetu nakupovat běžně i zboží nižší hodnoty,“ dodává.

Kde jsou čeští zákazníci konzervativní, je výběr dopravců, které nejčastěji využívají. Stále nejoblíbenějším dopravcem je přes všechny rozpory Česká pošta, jejíž služby volí přes polovinu (52 %) zákazníků. Druhým nejoblíbenějším dopravcem je s 25 % PPL, třetí je přepravní společnost DPD (8 %).

Exit mobile version