Češi nejvíc utrácí na britských a německých e-shopech

Přes 30 procent z nákupů, které provedou čeští držitelé kreditních a debetních karet na Internetu, připadá na britské e-shopy, sedm procent na irské a pět procent na německé internetové obchodníky, vyplývá to alespoň ze statistik společnosti karet Visa.

Zhruba 36 procent majitelů karet Visa zůstává věrná domácím e-shopům. V České republice v rámci e-commerce raději než místní populace utrácejí Slováci a Poláci. Ti, stejně jako Češi, na síti stále nejraději nakupují elektroniku nebo oblečení. I v nákupním chování ale dochází k postupným změnám. Podle údajů Visa Europe totiž více roste počet placení kartou na Internetu než částka, kterou Češi online utratí.

Podíl nakupování přes Internet v porovnání s nakupováním v tradičních kamenných obchodech se rapidně zvyšuje. Loni kartou Visa u českých online obchodníků zákazníci utratili přes 16 miliard korun, což znamená, že e-commerce se na celkových objemech nákupů kartou Visa podílí v České republice již 10 procenty. Počet transakcí kartou Visa v roce 2013 dosáhl 6.4 milionů, rok předtím 4.21 milionů a v roce 2011 2.9 milionů.

Podobným tempem by měl růst i letos, a to díky rozšiřování sítě prodejců, kteří umožňují platby online, a také využívání technologie 3D Secure ze strany těch, kteří karty vydávají. Dalšímu růstu e-commerce napomůžou i nové a inovativní technologie placení.

Exit mobile version