Češi věnují médiím skoro 8,5 hodiny denně, nejvíce televizi

Češi věnují médiím téměř 8,5 hodiny denně. Při započítání mediálních aktivit provozovaných současně je to víc než 9,5 hodiny (574 minut).
Vyplývá to z cross-mediální studie, kterou na dnešním setkání Asociace televizních organizací (ATO) představila agentura Nielsen Admosphere. Studie je považována za jeden z podkladů zamýšleného společného měření televizního a on-line obsahu.

Na sledování médií, které lidé označili jako svou hlavní aktivitu, z toho denně připadá 3,5 hodiny (14 procent). Do celkového mediálního času, který je víc než dvojnásobný, je započítán veškerý poslech médií, tedy například při práci, sledování videa, čtení, jiná aktivita na internetu nebo hraní her. Průzkumu se letos v dubnu zúčastnilo víc než 2000 dotázaných ve věku 15 až 74 let.

Největší podíl z celkového mediálního času patří televizi, a to víc než dvě pětiny (43 procent). Při posuzování pouze audiovizuálního obsahu na televizor připadá dokonce 90 procent času. Zbývající čas zaujímají notebook, stolní počítač nebo tablet. Studie přitom rozlišuje přehrání audiovizuálního obsahu formou živého vysílání (87 procent), ale i ostatní způsoby, tedy z archivu, z pevného disku, formou placené služby na vyžádání, z internetu nebo prostřednictvím DVD.

Významně se podle studie liší způsob sledování médií mladé a starší generace. Například ve skupině 15 až 24 let na televizor připadá 58 procent sledovaného audiovizuálního obsahu. Na notebooku je ho spuštěno 29 procent a na stolním počítači necelá desetina.

Asociaci televizních organizací v příštím roce čeká rozhodnutí o tendru na výzkum sledovanosti pro období 2018 až 2022. V současné době peoplemetrové měření zajišťuje Nielsen Admosphere. Asociace by nově chtěla zařadit i měření video obsahu a videoreklamy, tedy včetně zapojení netelevizních subjektů, které takový obsah poskytují. „Rozhodně potřebujeme spolupráci hlavních hráčů na trhu,“ uvedl ředitel výzkumu FTV Prima Petr Miláček.

Exit mobile version