Český srovnávač cen Heureka.cz varuje před problémovými e-shopy

Český srovnávač cen v místních e-shopech provedl srovnání uživatelských recenzí u elektronických obchodů, na které odkazuje a vydává varování před obchody Elektro-partner.cz, Superpiercing.cz a Cheapturbo.org. Podle recenzí zveřejněných na stránkách srovnávače Heureka.cz obchody nedodávají zboží a nereagují na e-maily ani telefony.

„Poměrně překvapivé jsou stížnosti nakupujících na e-shop Elektro-partner.cz, který patří k větším internetovým obchodům a který měl v minulosti velmi dobrou pověst. V posledních třech týdnech se však na Heurece v rámci programu Ověřeno zákazníky, ve kterém vždy daný eshop hodnotí jeho skuteční zákazníci, objevují převážně negativní zkušenosti nakupujících,“ myslí si Kamil Demuth z internetového srovnávače Heureka.cz.

Kupující, kteří objednali zboží v e-shopu Elektro-partner.cz, si nejčastěji stěžují na nedoručení zboží ve slibovaných lhůtách a na to, že e-shop nereaguje na jejich dotazy. „Doporučujeme na tento e-shop při nákupu vánočních dárků raději nespoléhat,“ dodává Demuth.

Nespokojené zákazníky má také internetový obchod Superpiercing.cz, který nabízí piercing, šperky a hodinky. Většina z nich na zboží čeká již déle než měsíc a e-shop na jejich e-mailové či telefonické dotazy a urgence nereaguje. „Ozývají se nakupující, kteří zaplatili předem, i ti, kteří si zboží nechali zaslat na dobírku a nevědomky tak převzali jiné zboží,“ říká Kamil Demuth ze srovnávače Heureka.cz.

Podobné výtky mají nakupující také v recenzích e-shopu Cheapturbo.cz.

I když nákup na internetu s sebou přináší mnoho výhod jako třeba nižší ceny nebo širší sortiment než v kamenných obchodech, je nutné pečlivě si vybírat, u kterého e-shopu nákup uskutečníme.

Podvodných e-shopů se za rok na českém internetu objeví jen velice malé množství v řádu jednotek, nejčastěji právě před Vánoci. „Vánoce představují pro e-shopy až třetinu jejich celoročních tržeb a velkého zájmu o nákup na internetu mohou využít podvodníci. Před objednávkou a nákupem zboží by měl nakupující dobře ověřovat důvěryhodnost e-shopu a věnovat čas čtení zkušeností opravdových nakupujících,“ prohlašuje Demuth. Podle odhadů internetového srovnávače Heureka.cz dosáhnou letošní vánoční tržby e-shopů až 15,2 miliardy Kč.

Exit mobile version