Chromebooky se neprodávají: měl by Google hodit ručník do ringu?

Googlu se daří spolupracovat s výrobci hardwaru v případě Androidu,
ovšem chromebooky a GoogleTV se zatím zdají být propadák.

CR-48 notebook

Špatné prodeje chromebooků Google nejspíš neodradí a bude svůj
operační systém ChromeOS tlačit dál. To si alespoň myslí SearPortnoy
na webu ZDNet, kde však současně vyzývá čtenáře, aby Googlu poradili:
není čas přiznat neúspěch (i to lze ale uspěchat, jako se možná stalo
HP v případě tabletů)? A pokud pokračovat, co změnit, aby nešlo o
bušení hlavou do zdi?

Acer prý totiž podle zprávy DigiTimes od zahájení prodeje chromebooků
prodal asi 5 000 kusů a Samsung ještě méně. I když firmy obě čísla
oficiálně nepotvrdily, za těchto podmínek se sotva přidá nějaký
významnější výrobce PC.
Přitom dodávky začaly již v létě. Srovnejme to s konkurencí, o níž se
navíc ví, že vyklízí pole – kolik dokázala prodat firma RIM svých
tabletů PlayBook?

Ex-CEO Googlu Eric Schmidt v reakci na situaci znovu zdůrazňuje výhody
chromebooků proti PC s Windows, jako je třeba rychlost bootování,
konec problémů se správou, nižší cena nebo odolnost proti virům přímo
v návrhu.

Trh na to ale nějak neslyší. Firmy se zdráhají přejít
(alespoň co se týče notebooků) na systém cloudu, kde se kromě jiného
skoro nedá pracovat off-line… Google přitom tlačí chromebooky
především podnikovým zákazníkům; analytici mnohdy soudí, že problém
může být i v tom, že Google Docs nejsou pro nasazení ve firmách ještě
dostatečně zralé.

Zdroj: ZDNet, DigiTimes

Exit mobile version