Cloud zefektivňuje práci oddělení financí a lidských zdrojů

Sdílení cloudových systémů mezi odděleními financí a HR má být klíčové pro úspěšné nasazení cloudových technologií jako celku.
Výsledky průzkumu společnosti Oracle dokládají význam spolupráce mezi odděleními financí a lidských zdrojů (HR) pomocí technologií cloudu. Studie Finance and HR: The Cloud’s New Power ukazuje, že cloud umožňuje sjednocený pohled na informace obou oddělení.

Celosvětový průzkum, na němž se podílela též společnost MIT Technology Review, je založen na odpovědích 700 ředitelů firem s výkonnou pravomocí (C-level) i ředitelů a specialistů z oddělení financí, HR a IT. Výsledky ukazují, že sdílení cloudových systémů mezi odděleními financí a lidských zdrojů je klíčové pro transformaci podniku i pro úspěšné nasazení cloudových technologií jako celku.

Integrace systémů pro plánování podnikových zdrojů (ERP) a řízení lidského kapitálu (HCM) umožňuje kromě jiných přínosů snazší sledování a plánování nákladů na zaměstnance pro účely tvorby rozpočtů. Integrace HCM a ERP systémů v cloudu navíc usnadňuje spolupráci mezi dalšími odděleními podniku; 37 % respondentů uvedlo, že využívají cloudové technologie pro vylepšení způsobů, jimiž se v rámci organizace sdílejí data.
Téměř polovina respondentů (46 %) uvádí, že díky cloudu se výrazně zlepšila jejich schopnost provádět změny na organizační úrovni. Téměř třetina (31 %) dotazovaných potvrzuje, že jim díky cloudu ubylo ruční práce a automatizace procesů jim umožňuje věnovat více času strategickým prioritám.

Průzkum rovněž ukazuje, že dochází k rozostření hranic mezi jednotlivými funkcemi a rolemi, protože cloud propojuje dosud oddělené firemní procesy (back office) do jednoho celku.

Výsledky průzkumu

46 % specialistů na finance a HR uvádí, že plné nasazení cloudu významně zefektivňuje spolupráci mezi jednotlivými odděleními; téměř polovina respondentů očekává další zlepšení v příštích dvou letech.

Vylepšená spolupráce se promítá také do oddělení IT; 52 % respondentů z řad nejvyššího vedení firem soudí, že sdílení informací mezi odděleními financí, HR a IT funguje dokonce ještě lépe, než předpokládali při implementaci cloudu.

Respondenti průzkumu rovněž uvádějí, že by si potřebovali zlepšit především následující pracovní dovednosti: plánování času (za problém aktuálně považuje 40 % respondentů), schopnost se aktivně dále vzdělávat, schopnost řešení problémů, matematické myšlení a analytické dovednosti. Mění se rovněž fungování firemního IT.

Exit mobile version