Co Češi objednávají nejčastěji online

Oblečení, kosmetika a knihy. To jsou tři nejpopulárnější druhy zboží, jak je na internetu nakupují ženy. Naopak muži nejvíce objednávají on-line počítače a notebooky, mobily a také oblečení. Oblečení a obuv dlouhodobě vládnou, ostatní kategorie se vyrovnávají
49 % Čechů, kteří nakupují on-line, objedná podle průzkumu APEK v internetovém obchodě alespoň jednou ročně oblečení či obuv. Od roku 2013 se tak děje prakticky beze změny a nové tričko či kalhoty si tak pravidelně koupí v e-shopu každý druhý český uživatel internetu. Na stříbrnou příčku v popularitě se v roce 2016 díky velkému nárůstu obliby dostal segment produktů pro zdraví a krásu. Kosmetický přípravek či parfém si objednalo 39 % zákazníků. Naopak dlouhodobý pokles se opět dotkl počítačů a notebooků, které si v e-shopech zakoupilo 35 % respondentů panelového výzkumu. Počítače se tak dostaly na obdobnou úroveň jako další v pořadí – mobilní telefony, sportovní oblečení či knihy.

Ženy mají jednoznačně největší zkušenost s nákupem oblečení. V uplynulém roce si 59 % žen objednalo alespoň jednou oblečení nebo obuv. 53 % si pak pořídilo produkty pro zdraví a krásu – kosmetiku, parfémy a podobně. Zajímavé je, že na třetím místě se objevily knihy se 41 %, na čtvrtém pak slevové kupony či vouchery 39 % a nakonec na pátém dovolená a ubytování s 37 %.

Muži naopak nakupují on-line nejvíce počítače, notebooky a hardware. V loňském roce jich 49 % alespoň jednou objednalo na internetu zboží z této kategorie. O druhé a třetí místo v popularitě se pak dělí mobily a oblečení, které si objednalo alespoň jednou 40 % mužů.

A jaký vliv má na výběr zboží věk? V kategoriích od 15 do 54 let nakupují všichni uživatelé internetu nejčastěji oblečení. Zajímavé ovšem je, jaké druhy zboží se objevují na druhých místech. U nejmladších zákazníků, tedy ve věku 15 – 24 let jsou to mobilní telefony a obdobná zařízení. Mezi 25 a 34 roky je to sportovní oblečení a vybavení, v kategorii 35 – 44 let hračky a od 45 do 54 roků produkty pro zdraví a krásu.

Exit mobile version