Commservis: hlavním problémem mezi uchazeči a zaměstnavatelem jsou nereálné platové požadavky

Uchazeči o zaměstnání požadují nereálně vysoké platové ohodnocení. Vyplývá to z výzkumu agentury Commservis.com, který v minulých dnech provedla mezi 119 personalisty středních a velkých firem a institucí v celé České republice.

Poměrně často uchazeči neprojdou pohovorem i z důvodu, že je spíše než náplň činnosti zajímá jejich platové ohodnocení. Z výzkumu také vyplývá, že si lidé zvykli na platové podmínky, které platily před ekonomickou krizí, které jsou v současné době nereálné.

„Na administrativní místa požadují uchazeči plat kolem třiceti tisíc korun. Na manažerské pozice je to požadavek dvakrát vyšší. Přitom jejich znalosti a zkušenosti zdaleka neodpovídají požadavkům zaměstnavatelů,“ upozorňuje na zajímavou situaci ředitel agentury Commservis.com Tomáš Zdechovský, který výzkum prováděl.

Lidé si podle sociologů zvykli na velmi dobré platové podmínky a na vysoký komfort v práci před rokem 2008. Krize však trh práce pročistila a donutila zaměstnavatele klást důraz na větší efektivitu, loajalitu a osobní nasazení svých zaměstnanců. Ekonomická recese přinesla také nižší platy ve všech oblastech.

„Na jižní Moravě je poměrně vysoká nezaměstnanost. Přesto se setkávám s tím, že lidé si neváží práce a požadují nereálné platové ohodnocení. Příliš si zvykli práci odsedět a chybí jim osobní přínos. Takové zaměstnance nepotřebujeme,“ hodnotí majitel komunikační agentury Creative Communication Petr Lustig z Brna.

Firmy a podnikatelé se naučili lépe a efektivněji své zaměstnance vybírat. Využívají k tomu moderní metody, které jim odhalí profil uchazeče. Firmy si totiž dobře uvědomují, že nový zaměstnanec je investice. Pokud vyberou špatně, prodělají stovky tisíc, pokud vyberou dobře, jejich investice se jim zúročí.

Exit mobile version