ČTÚ chce, aby operátoři neprotahovali dobu přenášení čísel

Český telekomunikační úřad (ČTÚ) chce zkrátit faktickou dobu přenášení mobilních telefonních čísel při přechodu zákazníka od jednoho operátora k jinému. Operátoři čas, který má trvat čtyři pracovní dny, protahují až na dva měsíce.
Rada ČTÚ informovala zástupce Asociace provozovatelů mobilních sítí, že chce iniciovat úpravu telekomunikačního zákona, který by prodlužování lhůty ze strany operátorů znemožnil.

ČTÚ dlouhodobě upozorňuje na to, že praxe jednotlivých operátorů při přenášení čísel není v souladu s představou úřadu. Navrhovaná novela zákona by měla zajistit, že už nebude možný odlišný právní výklad prováděcího předpisu k přenositelnosti a že do lhůty pro přenesení čísla se už nebude započítávat lhůta výpovědní,“ uvedl mluvčí úřadu Martin Drtina.

Podle Drtiny se v současnosti běžně stává, že operátor nejprve nechá uplynout výpovědní lhůtu ke smlouvě s odcházejícím zákazníkem a poté teprve převede číslo k novém provozovateli. Na samotný převod pak mají firmy podle opatření úřadu čtyři dny.

Od zavedení přenositelnosti telefonních čísel v mobilních sítích v roce 2006 bylo do loňského roku přeneseno celkem 2,937 milionu telefonních čísel. V roce 2014 se počet přenesených telefonních čísel v souvislosti s nástupem virtuálních operátorů meziročně zvýšil přibližně o 52 procent na 752 000 čísel.

Exit mobile version