ČTÚ chce po operátorech srozumitelnější obchodní podmínky

Po několika letech nečinnosti ve věci ochrany spotřebitelů si úřad všiml, že operátoři nedostatečně informují uživatele o odebíraných službách. Důležité informace jsou skryté mimo smlouvu v drobným písmem psaných všeobecných podmínkách a mlha se snáší i nad retenčními nabídkami.

Dlužno podotknout, že se tento problém netýká zdaleka pouze operátorů. Český telekomunikační úřad se v minulosti vymlouval, že požadavek lepší ochrany spotřebitelů nespadá do jeho kompetencí, to se prý změnilo díky novele zákona o elektronických komunikacích, přijaté v loňském roce.

Nové kompetence tak minulý čtvrtek pokusně využil předseda Rady Českého telekomunikačního úřadu a tento týden se písemně obrátil na generální ředitele mobilních operátorů. Vyzval je, aby věnovali maximální pozornost úpravě smluvních podmínek u svých služeb.

„ČTÚ očekává, že budou v co nejvyšší míře reflektovány požadavky spotřebitelů, a to i s ohledem na stovky stížností, které v této souvislosti na ČTÚ přicházejí. Smluvní vztahy musí být upraveny tak, aby byly pro všechny spotřebitele srozumitelné a přehledné a aby spotřebitelé při uzavírání smluvního vztahu měli k dispozici všechny informace uložené zákonem o elektronických komunikacích,“ píše Pavel Dvořák.

Dopis operátorům pokračuje dále: „ze smluvních vztahů musí být odstraněna všechna sporná a nejednoznačná ustanovení, která vyvolávají oprávněné stížnosti spotřebitelů a která mohou být nejen v rozporu se zákonem na ochranu spotřebitele a zákonem o elektronických komunikacích, ale také v rozporu s dobrými mravy.“ V závěru předseda Rady ČTÚ upozorňuje, že úřad na začátku druhého pololetí roku 2012 zahájí komplexní kontrolu.

Exit mobile version