ČTÚ: Počet stížností na operátory stoupl ve druhém čtvrtletí o desetinu

Kontaktní centra musí nabídnout telefon, chat, SMS a e-mailovou komunikaci.

Kontaktní centra musí nabídnout telefon, chat, SMS a e-mailovou komunikaci.

Počet stížností a dotazů na telekomunikační operátory u Českého telekomunikačního úřadu vzrostl během letošního druhého čtvrtletí proti prvnímu kvartálu o desetinu na 896 podání. Více než polovina podání se týkala telekomunikačních služeb. Nejvíce napadanou oblastí bylo vyúčtování služeb, které předstihlo stížnosti na smluvní ujednání. Úřad to uvedl v pravidelné monitorovací zprávě.

Podle mluvčího Vodafonu Ondřeje Luštince se počet stížností na telekomunikační operátory v ČR, ke kterým je ČTÚ příslušné, mezičtvrtletně zvýšil jen o dvě na 485. „Zbytek do 896 jsou telefonické dotazy, ze kterých vůbec nevyplývá, že operátor nějak pochybil, a stížnosti, u kterých není ČTÚ za dané téma zodpovědné,“ reagoval pro ČTK.

Podání, v nichž zákazníci nesouhlasí s vystaveným vyúčtováním, zaznamenala podle ČTÚ výrazný nárůst o 64 na 233. Týkala se například účtování aktivačních a deaktivačních poplatků při předčasném ukončení smlouvy či účtování úhrad v podobě doplatků za zařízení.

Mírný nárůst počtu podání o sedm na 192 eviduje úřad v oblasti účastnických smluv. Tradičně problematické bývá ukončení smluvního vztahu, například v otázce účtování služeb po podání výpovědi nebo úhrady za předčasné ukončení smlouvy.

Rostl také počet dotazů a stížností v oblasti předplacených karet. Většina podání se týkala buď stržení kreditu po aktivaci datových služeb nebo vracení či propadnutí kreditu po přenosu mobilního telefonního čísla. K mírnému nárůstu došlo také ohledně kvality přístupu k internetu, Lidé si stěžovali rovněž na problémy s přenesením čísla k jinému operátorovi.

Úřad uložil ve druhém čtvrtletí T-Mobilu pokutu 40.000 Kč za nekalou obchodní praktiku spočívající v tom, že na svých webových stránkách uvedl nepravdivou informaci o jednorázovém způsobu účtování poplatku za statickou veřejnou IP adresu, ačkoliv následně po spotřebiteli požadoval jiný způsob účtování. Další operátor O2 dostal pokutu 50.000 Kč za to, že v telefonním hovoru sdělil spotřebiteli informace, ve kterých podmínil posílení signálu digitální televize O2 TV zřízením další služby, konkrétně mobilního volání.

Exit mobile version