Čtvrtina internetové reklamy se už zobrazuje na mobilech

Podle údajů Internet BillBoard se loni v internetové reklamě v Česku protočilo 19,7 miliardy Kč.
Toto číslo znamená 31% růst, ten je ale ovlivněn i rozšířením kategorií, které se do celkového obratu v internetové reklamě nově počítají. V samotné display reklamě se toho příliš nezměnilo, změny a růst se odehrávají hlavně v dalších druzích internetové reklamy.

Nejvíce lidí, jimž je zobrazována internetová reklama, žije ve Středočeském kraji a Praze. Zatímco v roce 2015 na tento region připadlo 41,27 % zobrazení, v roce loňském to bylo 45,20 %. Na druhém místě se umístil Jihomoravský kraj s 10,24 % a následoval Moravskoslezský kraj s 9,10 %.

Z pohledu používaných prohlížečů je jedničkou Google Chrome, který byl v loňském roce použit na 52,1 % počítačů. Na internetovou reklamu nejvíce klikali majitelé prohlížeče Safari a Chrome. Mezi operačními systémy vede stále Windows 7 s podílem 32,20 %. Oproti roku 2015 však tento podíl poklesl o více než 10 % především na úkor Windows 10.

Množství reklamy zobrazené na mobilních telefonech v loňském roce opět vzrostlo. Zatímco v roce 2015 se na nich objevilo 18,7 % reklam, loni to bylo již 25,2 %. Při pohledu na operační systémy používané v mobilech je i letos patrné, že Android si stále drží třikrát větší podíl než Apple iOS.

Cookies mělo v roce 2016 zakázáno 12,98 % prohlížečů, v meziročním srovnání toto číslo narostlo o 3 procentní body.

Exit mobile version