Mobilní zařízení v regionu CEE generují desetinu zobrazení stránek

Již desetina zobrazení stránek provedených v regionu CEE pochází z mobilních zařízení. Podíl zobrazení generovaných z mobilních zařízení v ČR dosahoval v roce 2014 11 %, a byl tak desetkrát vyšší než před třemi roky.
Podle zprávy „Consumers go mobile in CEE“, která se zabývá rozvojem mobilního internetu v celém regionu CEE a porovnává situaci v jednotlivých státech, rapidně roste penetrace mobilních zařízení v internetové populaci (vysoká je např. v Rusku, pobaltských státech a v ČR). Objem mobilní reklamy je teprve na vzestupu: pouze 8 % impresí v regionu CEE se zobrazuje na mobilních zařízeních, v ČR podíl impresí je o něco vyšší než průměr celého regionu (9 %).

Internetoví uživatelé v regionu CEE používají pro surfování na internetu spíše chytré telefony než tablety. Klasické počítače se používají nejvíce v pracovní dny od rána do 15 hodin (zaměstnání, školy) s vrcholem kolem 13. hodiny, o víkendech pak spíše odpoledne a večer (15 – 22 hod.). Tablety a chytré telefony se používají více o víkendech, a to po celý den. Mobilní telefony a tablety se nejvíce využívají pro prohlížení internetových stránek v Chorvatsku (21 %), nejméně pak v Moldavsku (1 %).

Podle dat GSMA Intelligence přesahuje penetrace SIM 100 % téměř ve všech státech regionu. Ovšem zadavatelé reklamy neuvažují o oblasti mobilního internetu jako o samostatné strategii. Zákazníci přichází do kontaktu se značkou prostřednictvím různých komunikačních kanálů: ráno využívají mobilní zařízení, během dne klasické počítače a večer se opět vrací k tabletům. Tuto skutečnost nelze přehlížet a například inzerenti by měli plánovat oslovení svých zákazníků pomocí správného komunikačního kanálu.“ uvedla Vesna Gordon, CSO & CMO společnosti Gemius.

Zdroj: Gemius

Exit mobile version