Digitální transformaci zahájila polovina českých podniků

Další dvě pětiny hodlají podle IDC začít.
Digitální transformace se podle analytické společnosti IDC projevuje v pěti oblastech: vedení, vztahu a interakci se zákazníky, využití informací, provozních modelech a lidských zdrojích. Aby měla digitální transformace maximální účinek a pomáhala zvyšovat produktivitu a efektivitu, zavádět nové obchodní modely a nacházet nové zdroje zisku, musí prostupovat celou strukturou organizace.

„Nesmírně rychlý technický pokrok – zejména v oblasti takzvaně disruptivních technologií (akcelerátorů inovací) mění způsob poskytování služeb, podobu provozních procesů a zkušenost zákazníka ve všech odvětvích hospodářství,“ uvedl Petr Říha, ředitel české pobočky společnosti IDC. „Mezi tyto technologie řadíme kognitivní systémy, rozšířenou a virtuální realitu, bezpečnostní technologie příští generace, internet věcí, robotiku a 3D tisk, vedle již rozšířených technologií sociálních sítí cloudu, mobility a datové analýzy.“

Podle výsledků průzkumu, ve kterém společnost IDC zkoumala digitální vyspělost nebo stupeň digitální transformovanosti, se největší počet – 56 % – dotázaných českých firem řadí do kategorie digitálních hráčů, která je podle metodiky IDC středním stupněm digitální vyspělosti na šestistupňové škále. Tyto firmy s digitálními technologiemi plánovitě pracují a využívají je k dosažení krátkodobých cílů. Do vyšší kategorie digitálně transformovaných firem se zařadilo 11 %, avšak žádná do nejpokročilejší skupiny, která předpokládá dravý, disruptivní přístup k novým technologiím a obchodním modelům. Naopak do nejnižších dvou skupin, kde digitální transformace probíhá neorganizovaně či nahodile, se zařadilo 22 %, respektive 11 % respondentů.

Exit mobile version