Dimension Data na Tour de France

Dimension Data s agenturou Amaury Sport Organisation (A.S.O.), pořádající Tour de France, přinesli do tohoto slavného závodu revoluční zdokonalení diváckého zážitku. Změnili způsob, jakým se dostávají ke sportovním fanouškům informace o průběhu závodu a Tour de France přetvořili do skutečně globální sportovní události.
Digitální technologie totiž umožnily zaujmout novou generaci sportovních fanoušků, pro kterou je propojený svět samozřejmostí. Během července 2016 dosáhl oficiální web závodu celkem 10 miliónů návštěv od 3,5 miliónu uživatelů, což odpovídá 360 000 návštěvníkům denně. Stránky s živými informacemi o pohybu 198 závodníků navštívilo v roce 2016 celkem 17,8 miliónu diváků a systémy tak musely zpracovat dva tisíce požadavků za sekundu.

Od IoT k analýzám a cloudu

Základem uceleného řešení jsou technologie ze světa internetu věcí. Data ze snímačů umístěných pod sedly kol, další živá a statická data i data třetích stran jsou ukládána do jedné platformy, která umožňuje jejich následné analytické zpracování. Tento přístup orientovaný na využití dat dovoluje přijímat rozhodnutí na základě přesných informací a provádět odpovídající akce. Data o průběhu závodu a z nich získané informace jsou přenášené při televizním vysílání a fanoušci je sdílí jako živý obsah prostřednictvím sociálních sítí.

Za zpracováním stojí cloudové technologie a mobilní datové centrum v podobě big data kamiónu, který doprovází závod v průběhu všech 21 etap, a to na trase dlouhé 4 800 kilometrů. Všechny cloudové stroje jsou integrované do cloudové monitorovací služby a analytická platforma umožňuje neustálé sledování jednotlivých etap závodu i průběžné vyhodnocovat dění na trase. Nezastupitelnou roli v digitalizaci Tour de France hraje také podpora pro spolupráci s týmy ve vzdálených lokalitách – na zajištění řešení pracuje tým s využitím široké škály nástrojů v lokalitách napříč 11 městy, sedmi státy a pěti světadíly.

Vzhledem k obrovské popularitě Tour de France však bude zřejmě docházet i na snahy kybernetických zločinců. Cloudová platforma společnosti Dimension Data už v loňském roce předešla neoprávněným přístupům i útokům na zpracovávaná data a pomohla snížit útoky na webové stránky závodu, zablokovat více než milión (přesně 1 370 534) nelegitimních přístupů a zastavit 147 pokusů o průnik ze strany škodlivých botů.

Celé prostředí spravuje technický tým společnosti Dimension Data a díky dosavadním dovednostem s transformačními technologiemi bylo možné připravit řešení pro agenturu A.S.O. během čtyř měsíců.

Nejde jen o sport

Zkušenosti z Tour de France lze samozřejmě zužitkovat i v dalších odvětvích. Při správném uchopení jednotlivých obchodních případů umožní zákazníkům finančně zhodnotit informace získané z datových analýz, a to i s ohledem na různorodost datových zdrojů, včetně těch externích. Stranou zájmu nemůže zůstat ani naplňování očekávání zaměstnanců – tedy oblast, která má paralelu právě v naplňování diváckého zážitku ze sledování slavné Tour.

Například v oblasti finančních služeb lze analytickou platformu společnosti Dimension Data využít k pochopení toho, jak koncoví klienti využívají své účty, a tedy i k upozornění na případná bezpečnostní rizika. Nebo v segmentu zdravotní péče umožňuje tato platforma seskupovat data z různých zdrojů a nabídnout dosud nedostupný pohled na pacienty. Na své si přijde i veřejný sektor, mimo jiné lze párovat informace o schopnostech členů policejního sboru s jejich aktuální polohou v terénu a v případě nouzové situace vyslat k jejímu řešení nejvhodnějšího policistu.

Jak lze vidět, přínos společnosti Dimension Data do světa cyklistiky není jen záležitostí sportu, ale také běžného života firem a každého z nás. Podstata je však stále stejná – usnadnit a zefektivnit spolupráci a podpořit naplňování podnikatelských i soukromých ambicí.

Exit mobile version