DisplaySearch: tablety se budou prodávat podstatně hůře, než tvrdí Gartner

Společnost DisplaySearch zveřejnila svoji prognózu vývoje trhu s
tablety. Její analýza se výrazně liší od předpovědí IDC a Gartneru.
Gartner a IDC pracují s kategorií „mediální tablet“, kam řadí iPad a
zařízení s Androidem.

iPad 2

Naopak vše, na čem jsou, respektive budou
Windows 8, pro ně spadá do kolonky PC. Naproti tomu DisplaySearch dělí
trh primárně podle procesoru – x86 vs. ARM. Takové dělení je
samozřejmě rovněž „technické“, nebere v potaz psychologii uživatele,
kterému stova záleží na tom, jaký má v tabletu procesor. Každopádně
pro nejbližší roky zhruba platí, že trh tabletů odpovídá předpovědi
pro platformu ARM, x86 se zde bude uplatňovat až postupně.

Ale i bez ohledu na mírně odlišnou použitou metodiku jsou rozdíly mezi
prognózami propastné. Gartner odhaduje prodej mediálních tabletů (tedy
zúžený výsek) v roce 2016 na 900 milionů dolarů. DisplaySearch pak
předvídá o rok později, v roce 2017, velikost trhu pouhých 330 milionů
dolarů. NPD, firma propojená s DisplaySearch, pak pro letošní rok hádá
60 milionů dolarů.

Rozdíly prognóz jsou obrovské, okolo 2/3 celkové částky. Je Gartner
příliš optimistický nebo DisplaySearch příliš konzervativní?
DisplaySearch odvozuje své odhady především z konzultací s výrobci
displejů ve východní Asii (viz i název firmy).

Hlavní odlišnost obou pohledů má spočívat v tom, nakolik si tablety
budou konkurovat s notebooky/netbooky. Gartner pokládá jejich
používání spíše paralelně, DisplaySearch soudí, že oba trhy se budou
vzájemně kanibalizovat a Windows 8 v samotných tabletech nebudou mít
zpočátku významný podíl. Ovšem naopak levné notebooky s Windows 8
budou pro tablety vážnou konkurencí…

Thinkpad tablet

Společnost Strategy Analytics současně zveřejnila analýzu, která v
oblasti tabletů mapuje souboj iOS vs. Android. Apple má podle této
studie nyní asi 2/3 trhu a Android 27 % (ovšem tato čísla jsou maličko
nejistá, protože u Androidu není jasné, kolik zařízení už bylo prodáno
uživatelům a kolik pouze dodáno do prodejních kanálů). Další vývoj
závisí mj. na tom, jak se uchytí Amazon Fire, který má jako základ
přizpůsobený Android 2.3. Apple má asi důvod k obavám a předpokládá
se, že o Amazon Fire bude velký zájem – hlavně kvůli jeho ceně pouhých
199 dolarů.

Zdroj: BetaNews, CNet

Exit mobile version