E-shop CZC.cz zvýšil tržby na 4 miliardy, dostal se ale do ztráty

Internetový obchod s elektronikou CZC.cz dosáhl ve finančním období 2018/2019 končícím letošním březnem celkových tržeb 4,05 miliardy korun, což je o desetinu více oproti minulému období. Dostal se ale do provozní ztráty 26 milionů korun a ztráta po zdanění činila 35,8 milionu. Vyplývá to z výroční zprávy, kterou tento týden firma zveřejnila ve Sbírce listin. Ke ztrátě podle zprávy vedly mimo jiné investice. Tržby považuje e-shop za rekordní, řekla dnes ČTK vedoucí komunikace CZC.cz Michaela Balarinová.

Uplynulé finanční období bylo pro dvojku na online trhu s elektronikou bylo podle výroční zprávy ve znamení investic a transformačních projektů v rámci skupiny Mall Group, které vedly ke ztrátě. Firma uvedla, že také nabrala téměř padesátku nových zaměstnanců kvůli logistickým službám, které předtím byly zajišťovány externě.

„Přínos z posílení logistiky a transformačních projektů skupiny Mall Group, jíž je CZC.cz součástí, očekáváme v nejbližších letech,“ uvedla Balarinová. V předchozím období firma dosáhla provozního zisku 9,3 milionu korun a čistého zisku 168.000 korun.

CZC.cz patří mezi největší tuzemské internetové obchody s počítači a elektronikou. V sortimentu má přes 40.000 různých produktů od notebooků přes mobilní telefony až po IT speciality. „V hlavních kategoriích jsme dokázali růst rychleji než trh. Vidět to bylo zejména na prodejích notebooků, monitorů, tiskáren a stolních počítačů. Prodeje počítačových sestav rostly dokonce i přesto, že trh klesal,“ uvedla k hospodářským výsledkům generální ředitelka CZC.cz Jitka Dvořáková.

Oproti předchozímu období e-shop ze skladu v Rudné podle ní vyexpedoval o 13 procent objednávek více. Například trojnásobný růst zaznamenala kategorie stolních počítačů.

V dalším účetním období e-shop očekává další růst tržeb. Plánuje rozšířit nabídku doplňkových služeb a síť výdejních míst a využít výdejní síť v rámci celé skupiny. „V tomto fiskálním roce máme v plánu zaměřit se na zlepšení uživatelského zážitku na našem e-shopu, rozšířit počet více než 70 výdejních míst a zahájit pod hlavičkou CZC.cz partnerský prodej na Slovensku prostřednictvím e-shopu Mall.sk,“ dodala Dvořáková.

Konkurenční prodejce elektroniky Electro World se za finanční rok končící letošním březnem dostal z předchozí ztráty 5,8 milionu korun do zisku 32,8 milionu. Jednalo se o nejlepší výsledek firmy od roku 2008, léta předtím byla ve ztrátě. Tržby stouply o 14 procent na 3,7 miliardy.

Mezi největší prodejce elektroniky patří v Česku dále Alza.cz, Mall.cz či Datart (HP Tronic). Největší tuzemský internetový prodejce Alza.cz loni zvýšil tržby na rekordních 25 miliard korun bez DPH.

Prodej technického spotřebního zboží v Česku se loni zvýšil o 6,6 procenta na 83,4 miliardy korun. Kromě fotoaparátů se více prodávaly všechny kategorie. Nejvíce vzrostl odbyt v odvětví telekomunikací a spotřební elektroniky, ukazují data průzkumu společnosti GfK Temax.

Exit mobile version