E-shop už mají tři čtvrtiny obchodních řetězců.

Lidem chybí možnost nakoupit si online u Planeo elektro, DM Drogerie či v Kauflandu.
Svůj e-shop aktuálně provozuje 74 % největších tuzemských obchodních řetězců, Vyplývá to z výzkumu společnosti Acomware a agentury response:now.

Přírůstek nových e-shopů byl loni meziročně o něco nižší. „Meziročně otevřely e-shopy spíše jednotky obchodních řetězců, například Lidl nebo Humanic. Je to logické, v řadě segmentů už má e-shop většina prodejců,“ uvedl Jan Penkala, CEO konzultační společnosti Acomware. Špatná situace přetrvává u drogerie a potravin, kde většina firem s otevřením internetového obchodu stále otálí.

Výzkum, jehož se na konci ledna zúčastnilo přes 400 respondentů, se zajímal také o faktory, jimiž se Češi řídí při výběru e-shopů. Kromě dopravy zdarma je pro zákazníky nejdůležitější, aby si mohli vyzvednout zboží na jejich prodejně, stejně tak ho tam i případně vrátit či reklamovat. To vyžaduje až 90 % Pražanů a 80 % celkové populace.

Dopravu zdarma v nějaké formě nabízí podle průzkumu více než 80 % firem, jež provozují vlastní e-shop. Z veřejných statistik serveru Heureka.cz rovněž vyplývá, že většina z nich zvládá zboží doručit do 3 pracovních dnů. Horší je to právě s nabídkou služeb, jako je vyzvednutí, reklamace nebo vrácení zboží na prodejně.

Další závěry studie

Nadále není možné objednat si na internetu drogerii z 3 největších řetězců v zemi. Nezlepšuje se ani nabídka prodeje potravin, kde jako jediný loni e-shop otevřel Lidl, zaměřil ho však pouze na spotřební zboží.

Mobilní e-shop nebo web už má 81 % všech řetězců. Nejhorší je v tomto ohledu situace u prodejců potravin. Vlastní mobilní aplikaci má zhruba každý čtvrtý prodejce.

Nabídka služeb v kamenných prodejnách spíše stagnuje. Meziročně se nepatrně zvýšilo množství e-shopů, v nichž lze zboží reklamovat (+2 %) či vrátit na pobočce (+3 %).

Exit mobile version