E-shopy českých řetězců: Lidl, Globus, DM drogerie

Loni stouply tržby českých e-shopů o 18 % na 115 miliard Kč. On-line nakupuje potraviny již 26 % Čechů.
Diskonty Lidl očekávají, že spuštění vlastního e-shopu v loňském roce se výrazně promítne do jejich letošního obratu. Od vstupu na on-line trh loni v září řetězec zákazníkům odeslal již více než dva miliony zásilek. Také podle dm drogerie, která spustila e-shop v únoru, zájem zákazníků předčil očekávání. Na on-line trh vstupují nyní také hypermarkety Globus.

Podle Lidlu je velká poptávka po módě a sportovním textilu. „Vysoký zájem je také o sportovní potřeby, překvapil nás např. paddleboard, dále je velký zájem o autosedačky a tradičně také o výrobky značky Parkside (hlavně nářadí),“ uvedla mluvčí Zuzana Holá.

Nyní 90 procent sortimentu tvoří oblečení, obuv, sportovní potřeby a vybavení pro domácnost, zahradu a dílnu. „Nabídku rozšiřujeme průběžně napříč celým sortimentem, nejvýrazněji pak v oblasti dražšího a rozměrnějšího zboží. Rozšíření do jiného segmentu, např. potravin, prozatím neplánujeme,“ dodala Holá. Tržby diskontů Lidl v Česku ve finančním roce 2016/2017 stouply o 14 procent na 43,7 miliardy korun.

Další z řetězců, který nedávno spustil svůj internetový obchod – dm drogerie uvádí, že nakupování z pohodlí domova využívá hodně zákazníků, kteří nemají kamennou prodejnu v blízkosti svého bydliště. „Zájem zákazníků o nakupování online předčil naše očekávání. On-line shop pro nás představuje i nadále doplňkový prodejní kanál, ale očekáváme, že jeho podíl na obratu bude do budoucna narůstat,“ dodal mluvčí Jiří Peroutka.

Zákazníci podle něj často nakupují velkoobjemová balení jako např. pleny, prací prostředky nebo krmivo pro zvířata, velký zájem je i o zboží pod privátní značkou. Prioritním úkolem je nyní pro firmu propojení s věrnostním programem. Do budoucna dm počítá s optimalizací on-line prodávaného sortimentu.

Lidl spustil internetový obchod se spotřebním zbožím loni v září, potraviny přes internet neprodává. Z potravinářských řetězců má e-shop ještě Tesco. Podíl on-line prodejů u něj dosahuje zhruba tří procent obratu. Obchodní řetězec Globus nyní testuje on-line objednání zboží s vyzvednutím na výdejním místě v hypermarketu v Praze na Zličíně. Službu Click&Go nyní testují zaměstnanci, spuštěna by měla být na podzim. Tahákem by měly být produkty z vlastní pekárny, řeznictví, cukrářství nebo restaurace. „Nabídka sortimentu bude zajímavá a postupně ji budeme i dál rozšiřovat,“ uvedla mluvčí Pavla Hobíková. Potraviny začal loni prodávat přes internet v ČR řetězec Marks & Spencer, který je nabízí přes e-shop Rohlik.cz.

Loni stouply tržby českých e-shopů o 18 procent na 115 miliard Kč. Podle aktuálního průzkumu Rondo.cz on-line nakupuje potraviny již 26 procent Čechů. Tempo růstu segmentu se stále zvyšuje, 8,5 procenta lidí by potraviny přes internet rádo nakupovalo, ale v jejich lokalitě není nabídka služby dostupná. Průzkum dále ukázal, že 18 procent lidí takto nenakupuje, protože se bojí nedostatečné čerstvosti potravin a více než pětině chybí, že si nemůže potraviny fyzicky prohlédnout.

Exit mobile version