E-shopy likvidují už i kamenné obchody s obuví

ČTK , 19. únor 2018 13:13 1 komentářů
Rubriky: Ekomerce, České IT

Problémy mají i řetězce. Lidé si on-line objednávají šest párů bot, jedny si nechají a ostatní pošlou prodejci zpět.

Kamenné obchody s obuví se budou muset specializovat na určitý druh bot, aby do budoucna obstály v konkurenci internetových obchodů. Jedná se o podobný trend, jaký již zachytily obchody s dětskou obuví, řekla ČTK tajemnice České obuvnické a kožedělné asociace Vlasta Mayerová na brněnských veletrzích módy Styl a Kabo. Postupný zánik některých maloobchodních prodejen podle ní souvisí především s tím, že mladší generace už si zvykla na internetu nakupovat i boty a do kamenného obchodu často ani nezajde.

"Zatímco moje generace je zvyklá přijít do prodejny, boty si vyzkoušet a koupit si je, mladí si klidně objednají šest párů bot, jedny si nechají a ostatní pošlou prodejci zpět," popsala Mayerová, která je poměrně čerstvě babičkou.

Nabízet kompletní sortiment obuvi proto už podle ní nemá téměř smysl. Ani řetězce už prodejní síť nerozšiřují a často i redukují. "Baťa zjistil, že otvíral další prodejny, ale tržby už nerostly. Ukazuje se, že hraniční číslo pro naši republiku je zhruba 80 prodejen," uvedla Mayerová. Což znamená několik prodejen v Praze a v Brně, v krajských městech a větších okresních městech.

Největším řetězcem na českém trhu je Deichmann, který měl v roce 2016 110 prodejen a jejich počet už dlouho víceméně stagnuje. Baťa jich měl v témže roce 68, CCC 70. Humanic redukoval počet prodejen na 26 a Reno na 20 podle informací ve výroční zprávě firmy Baťa.

"Je potřeba, aby se obchodníci specializovali. Speciálky s dětskou obuví, kde umějí dobře poradit, se chytly. Dobře fungují třeba také studia zdravé chůze. Obchody musí nabídnout víc než jen samotný prodej," řekla Mayerová.

Stejný trend je zjevný i v západní Evropě či v USA. Například v menších městech po republice už ani větší obchody s obuví nejsou a šanci mají pouze ti specializovaní.


Komentáře

MartinezZ #0
MartinezZ 19. únor 2018 17:46

...což může a bude smysluplně fungovat až poté, co bude sjednoceno pevně číslování obuvi. Dosud stále platí, že 44 EUR je u jednoho výrobce něco jiného, než u druhého. Takže když se mě v kamenné prodejně prodavač zeptá na velikost, odvětím, že 43-45, podle toho, který Ťaman to vyráběl.

RSS 

Komentujeme

Do 100 let díky pivu

Pavel Houser , 02. prosinec 2018 16:00

Šéf Amazonu věří, že pozitivní vliv na dlouhověkost má alkohol – alespoň v případě firem. Jeff Bezo...

Více

Kalendář

29. 01. Reshoper 2019
29. 03.

30. 03.
Czech On-line Expo 2019
01. 04.

05. 04.
SuSEcon 2019







RSS 

Zprávičky

Nová kampaň cílí na elektronické bankovnictví v ČR

Pavel Houser , 11. prosinec 2018 11:24

Stejná kampaň je opakovaně a dlouhodobě aktivní v Polsku a Španělsku....

Více 0 komentářů

Google kvůli dalšímu úniku údajů vypne Google+ už v dubnu

ČTK , 11. prosinec 2018 10:31

Bezpečnostní problém umožňoval vývojářům aplikací přístup k osobním údajům uživatelů...

Více 0 komentářů

Lyft je blíže uvedení na burzu, předstihne Uber

ČTK , 11. prosinec 2018 09:00

Své akcie formou IPO nabídly letos např. Dropbox nebo Spotify....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Primární nabídka divize SoftBank bude největší v Japonsku

ČTK , 11. prosinec 2018 08:00

Vstup firmy na burzu bude největší primární nabídkou v Japonsku a jednou z největších na světě....

Více 0 komentářů

Kauza Huawei zaměstnává světovou politiku

ČTK , 10. prosinec 2018 09:00

Komisař EU pro digitální trh: čínské technologické firmy jsou nuceny spolupracovat s čínskými tajným...

Více 1 komentářů

Analýza: E-shopy letos na černý pátek omezily triky s cenami

ČTK , 10. prosinec 2018 08:00

Útraty Čechů v týdnu během slevových akcí na tzv. černý pátek dosáhly letos rekordní 4,2 miliardy Kč...

Více 0 komentářů

Před 50 lety tým vědce Engelbarta představil počítačovou myš

ČTK , 09. prosinec 2018 08:00

"Ani nevím, proč tomu říkáme myš. Asi kvůli čouhajícímu kabelu."...

Více 0 komentářů