E-shopy likvidují už i kamenné obchody s obuví

Problémy mají i řetězce. Lidé si on-line objednávají šest párů bot, jedny si nechají a ostatní pošlou prodejci zpět.
Kamenné obchody s obuví se budou muset specializovat na určitý druh bot, aby do budoucna obstály v konkurenci internetových obchodů. Jedná se o podobný trend, jaký již zachytily obchody s dětskou obuví, řekla ČTK tajemnice České obuvnické a kožedělné asociace Vlasta Mayerová na brněnských veletrzích módy Styl a Kabo. Postupný zánik některých maloobchodních prodejen podle ní souvisí především s tím, že mladší generace už si zvykla na internetu nakupovat i boty a do kamenného obchodu často ani nezajde.

„Zatímco moje generace je zvyklá přijít do prodejny, boty si vyzkoušet a koupit si je, mladí si klidně objednají šest párů bot, jedny si nechají a ostatní pošlou prodejci zpět,“ popsala Mayerová, která je poměrně čerstvě babičkou.

Nabízet kompletní sortiment obuvi proto už podle ní nemá téměř smysl. Ani řetězce už prodejní síť nerozšiřují a často i redukují. „Baťa zjistil, že otvíral další prodejny, ale tržby už nerostly. Ukazuje se, že hraniční číslo pro naši republiku je zhruba 80 prodejen,“ uvedla Mayerová. Což znamená několik prodejen v Praze a v Brně, v krajských městech a větších okresních městech.

Největším řetězcem na českém trhu je Deichmann, který měl v roce 2016 110 prodejen a jejich počet už dlouho víceméně stagnuje. Baťa jich měl v témže roce 68, CCC 70. Humanic redukoval počet prodejen na 26 a Reno na 20 podle informací ve výroční zprávě firmy Baťa.

„Je potřeba, aby se obchodníci specializovali. Speciálky s dětskou obuví, kde umějí dobře poradit, se chytly. Dobře fungují třeba také studia zdravé chůze. Obchody musí nabídnout víc než jen samotný prodej,“ řekla Mayerová.

Stejný trend je zjevný i v západní Evropě či v USA. Například v menších městech po republice už ani větší obchody s obuví nejsou a šanci mají pouze ti specializovaní.

Exit mobile version