E-shopy si stěžují na Českou poštu, že špatně rozváží zásilky

ČTK , 09. August 2019 09:00 0 komentářů
Rubriky: Ekomerce, České IT

Podle České pošty nedoručování není standard, ani systémové opatření.

Počet stížností od nakupujících v e-shopech na služby České pošty v posledních měsících roste. Zákazníci v některých případech podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) dostali místo objednaného balíku do ruky pouze lístek do schránky s informací, že zásilka je uložena na poštovní provozovně. Cena za dodání přitom zůstala stejná. Mluvčí České pošty Matyáš Vitík k tomu ČTK řekl, že výsledky zjištění asociace pošta nezná a neví, z jakých dat vychází. S asociací je pošta připravena o doručování balíků do ruky jednat.

Podle asociace se alespoň s jednou takovou stížností v uplynulých třech měsících setkala více než polovina dotázaných internetových obchodníků. Výkonný ředitel APEK Jan Vetyška připomněl, že jednou z hlavních výhod nakupování na internetu je fakt, že si zákazník může nechat doručit objednávku na adresu, aby si ušetřil cestování, fronty a další nepohodlí. K tomu by měla sloužit služba pošty Balík do ruky.

"Dříve jsme se setkávali s liknavostí jednotlivých doručovatelů, kteří nechávali adresátům výzvy i v případě, kdy tito byli doma. V současné době vše spíše působí jako systémová záležitost," uvedl Vetyška.

Podle Vitíka přepravila Česká pošta za letošní první půlrok přes 15,5 milionu balíků do ruky. "Pokud je zásilka uložena na poště a není dodána adresátovi do ruky, je to způsobeno tím, že adresát nebyl v době doručování balíku k zastižení. Ve výjimečných případech může být balík uložen bez pokusu o doručení. V obou případech si adresát může nechat zdarma balík znovu doručit na uvedenou adresu," reagoval Vitík.

Nedoručování podle něj není standard, ani systémové opatření České pošty. Jedná o individuální případy, které pošta vždy řeší, dodal mluvčí.

"Se situací, kdy mi byl balík uložen na pobočce České pošty bez snahy jej doručit, mám dokonce nedávnou osobní zkušenost. Na přepážce jsem byl informován, že pobočka dostala přímo pokyn, které zásilky se ani nemá snažit doručovat a to údajně z kapacitních důvodů," upozornil Vetyška.

Není podle něj možné zjistit, kolik zákazníků bylo skutečně poškozeno, protože ne všichni si stěžují. Situaci podle APEK komplikuje fakt, že spotřebitel, který si dodání objedná prostřednictvím internetového obchodu, není v přímém smluvním vztahu s Českou poštou. Navíc si podle asociace nespokojenost spojí se samotným obchodem.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Počítačové hry v hlavě – a to dokonce multiplayer

Pavel Houser , 03. August 2019 06:30

Tetris v podání vědců z University of Washington připomíná málem telepatii – jeden z hráčů vidí pada...

Více



Kalendář

25. 08.

29. 08.
VMworld US 2019
05. 09.

06. 09.
Technical Computing Camp 2019
06. 09.

11. 09.
IFA 2019
RSS 

Zprávičky

Průzkum: Chytrým mobilem platí již téměř třetina Čechů

ČTK , 20. August 2019 14:40

Podíl Čechů platících svým chytrým mobilem je 31 %, zatímco v roce 2016 to bylo pouze 13 %. ...

Více 0 komentářů

Startup vyvinul pro umělou inteligenci největší čip na světě

ČTK , 20. August 2019 10:24

Nově vyvinutý čip obsahuje 1,2 bilionu tranzistorů....

Více 0 komentářů

Nordic Telecom si stěžuje u ÚOHS

Pavel Houser , 20. August 2019 08:00

Vnitro u zakázky pro záchranné sbory argumentuje utajením a chce uplatnit výjimku ze zákona o zadává...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Huawei bude moci nakupovat americké součástky o 90 dní déle

ČTK , 19. August 2019 15:33

Ministerstvo obchodu USA také oznámilo, že zařadí na černou listinu zhruba 50 přidružených firem Hua...

Více 0 komentářů

Bezpečnostní rady státu jedná o kybernetickém útoku na ministerstvo zahraničí

ČTK , 19. August 2019 11:36

Ministerstvo zahraničí čelilo kybernetickému útoku v červnu....

Více 0 komentářů

V Irsku končí první šetření velké firmy okolo pravidel GDPR

ČTK , 19. August 2019 08:00

Celý proces zřejmě bude trvat měsíce, protože firma musí dostat čas na to, aby se mohla k vyšetřován...

Více 0 komentářů

Většina uživatelů sociálních sítí v USA by za ně byla ochotna platit

ČTK , 18. August 2019 08:00

Autoři dále spočítali, kolik by platformy vydělaly, pokud by vycházely pouze s příjmy od předplatite...

Více 0 komentářů