E-shopy trápí nevyzvednuté objednávky

Ročně zůstane u přepravců nevyzvednuté objednané zboží v hodnotě 4,3–6 mld. Kč a e-shopy tak na dopravě, balném a práci tratí 460–650 mil. Kč.
Podle analýzy společnosti Shoptet lidé na své zásilky zapomínají hlavně během klidnějších měsíců, naopak procento nevyzvednutých balíčků klesá s blížícími se Vánocemi. Běžně provozovatelé e-shopů počítají s tím, že takovýchto zásilek je kolem 3–5 %. Pokud je jich více, může to mít negativní dopad na chod e-shopu.

Náklady spojené s dopravou a balením nevyzvednutého zboží jdou samozřejmě na vrub e-shopu, stejně tak jako práce a čas. „Běžně se vrací 3–5 % všech zásilek, což samozřejmě není nic příjemného, ale obecně to chod e-shopu nijak vážně nenaruší. Pokud je to více, měl by provozovatel uvažovat o opatřeních, která by nakupující motivovala balíčky vyzvedávat,“ uvedl Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet. „Ročně tak přijdou celkově e-shopy o zhruba 460–650 milionů Kč, což není nezanedbatelné částka. Menší e-shopy samozřejmě tento problém pálí více než ty velké.”

Vyzvedávání objednávek podle studie může podpořit například zavedení dopravy zdarma pro ty, kdo zaplatí předem, a je jedno, jestli jde o platbu kartou on-line nebo převod na účet. Dále se osvědčilo změnit dopravce, počet nevyzvednutých zásilek se snížil o jednu třetinu. Lidé hůře odmítají převzít zásilku od kurýra, naopak cesta na poštu či do úschovny a následné dlouhé čekání ve frontě k tomu často svádějí. Funguje i prodloužení doby na vyzvednutí nebo průběžné informování o stavu objednávky formou e-mailu a SMS.

S problémem nevyzvednutých objednávek se nejvíce potýkají e-shopaři během klidnějších období. Lidé častěji zapomínají, že si mají někde něco vyzvednout, především v létě, kdy tráví více času mimo domov. Naopak před Vánoci se jejich procento snižuje. Je to dáno tím, že každý chce mít dárky pro své blízké včas doma.

Exit mobile version