Efektivita e-mailingových kampaní dosahuje v ČR na lepší výsledky než je celosvětový průměr

Petr Velecký , 31. srpen 2016 18:00 0 komentářů
Efektivita e-mailingových kampaní dosahuje v ČR na lepší výsledky než je celosvětový průměr

Téměř čtyři pětiny e-mailových newsletterů, které společnosti posílají svým zákazníkům, zůstanou neotevřeny. A pouze každý 30. odeslaný e-mail se dočká prokliku od uživatele, který chce získat více informací. Míra efektivity, tedy poměr mezi odeslanými a „prokliknutými“ newslettery, globálně činí 13 %. Vyplývá to z celosvětových statistik IBM Marketing Cloud. Dle společnosti VIVmail.cz je v ČR situace o dost lepší – míra efektivity se u jejích klientů pohybuje kolem 19 %, výjimečně dosahuje až 25 %.

E-mailové kampaně patří mezi nejefektivnější online marketingové nástroje s výrazně vyšší výkonností, než je tomu například u bannerové reklamy. Celosvětově platí, že je otevřeno 21,8 % rozeslaných e-mailových newsletterů a jejich příjemce klikne na 3,3 % z nich, aby se dozvěděl více na webových stránkách odesílatele. Výsledná efektivita, tedy poměr mezi otevřenými a „prokliknutými“ e-maily, je na úrovni 13 %. V Evropě (bez Velké Británie) je situace o něco lepší, efektivita zde činí 14,8 %. Nejúspěšnějšími obory jsou pak vzdělávání a neziskové organizace, jedny z nejhorších výsledků naopak vykazuje sektor marketingu.

E-mailové newslettery podle odvětví

Z hlediska otevíraní zaslaných e-mailových newsletterů (Open Rate, OR) jsou na tom globálně z odvětví nejlépe vzdělávání (30,9 %), pojištění (27,5 %) a automobily (27,3 %), naopak nejhorších výsledků dosahují marketéři v retailu (20,5 %), médiích (19,3 %) a úplně nejhůř jsou na tom v marketingu (18,2 %). „Skvělá čísla v odvětví Školství a vzdělání jsou způsobená tím, že většina e-mailů s touto tématikou jde opravdu lidem, kteří o vzdělání či informace spjaté se vzděláním mají zájem,“ říká Vladan Hejnic, ředitel společnosti VIVmail.cz a dodává: „V ČR vykazuje nejlepší Open Rate oblast hobby, kde se pohybujeme na úrovni 29 %, a dobře se daří i sektoru produktů pro domácnost s 24 %.“

Pokud se zaměříme na prokliky z e-mailů (Click-Through Rate, CTR), tak globálně nejvýkonnější jsou kampaně neziskovek (5,3 %), hardwaru a telekomunikací (5 %) a vzdělávání (4,3 %). Naproti tomu nejhorších čísla vykazují software a online služby (2,7 %), média a vydavatelství (2,7 %) a dno patří ubytování a cestování (2,4 %) a marketingu (2,4 %). V ČR opět vede sekce hobby s CTR 7,33 %.

Z výše uvedeného pak vyplývá, že nejefektivnější e-mailingové kampaně (Click Through Open Rate, CTOR) mají neziskovky (19,4 %), hardware a telekomunikace (16,2 %) a retail a e-commerce (15 %) a naopak nejméně efektivní jsou sektory marketingu (10,7 %), softwaru a online služeb (10,1 %) a ubytování a cestování (9,2 %). „Na rozdíl od CTR je metrika CTPR více určují z hlediska výkonu. Nízké CTR může znamenat například neočištěnou databázi, či jinou spojitost s daty. Nízké CTOR naznačuje spíše problém v technologii rozesílání,“ říká Vladan Hejnic.

E-mailové newslettery podle regionů

V kategorii Open Rate jasně vede Austrálie a Nový Zéland společně s Kanadou. Naopak nejnižší Open Rate je v průměru v Africe a na Středním Východě. „Kanada si vedla výborně i minulý rok, protože v roce 2014 uvedla v platnost přísný antispamový zákon (CAS), který zredukoval obrovské procento spamu a celkově zvýšil relevantnost e-mailingu v Kanadě na jednu z nejvyšších v historii digitálního marketingu,“ komentuje Vladan Hejnic a dodává: „Nadprůměrné výsledky České republiky svědčí mimo jiné o tom, že zdejší marketingoví manažeři jsou dobří profesionálové a své práci rozumí.“

Zdroj: VIVmail.cz & IBM Marketing Cloud, 2015

Slovníček pojmů

• Open Rate (OR) – procento otevřených e-mailů vzhledem k rozeslaným

• Click-Through Rate (CTR) - procento kliknutí vzhledem k rozeslaným e-mailům

• Click-Through Open Rate (CTOR) - procento kliknutí vzhledem k otevřeným e-mailům, označováno také jako míra efektivity (Effective Rate)


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Agilita a devops, přepracování a vyhoření

Pavel Houser , 12. červenec 2018 12:30
Pavel Houser

Michael Cote na The Register upozorňuje na častý problém: nové „agilní“ metody vývoje, všechny příst...

Více







RSS 

Zprávičky

Coca-Cola připojí 300 000 chladicích boxů v Evropě k internetu

ČTK , 22. červenec 2018 12:56

Smart chladicí boxy umožňují i interakci prostřednictvím mobilních aplikací....

Více 0 komentářů

Hackeři ukradli zdravotní záznamy 1,5 milionu Singapurců

ČTK , 20. červenec 2018 14:37

Cílem útoku bylo prý získat podrobné údaje o singapurském premiérovi a také o lécích, které užíval....

Více 0 komentářů

Ericsson je díky úsporám v mírném zisku

ČTK , 20. červenec 2018 11:36

Švédský podnik se v poslední době potýkal se slábnoucí poptávkou telekomunikačních operátorů....

Více 0 komentářů

Kalendář

04. 08.

09. 08.
Black Hat USA 2018
09. 08.

12. 08.
DEF CON 26
06. 09.

07. 09.
Humusoft Technical Computing Camp 2018

Starší zprávičky

Čip v občanském průkazu si zatím aktivovala třetina lidí

ČTK , 20. červenec 2018 08:00

Prostřednictvím Portálu občana lidé mají přístup např. k údajům o důchodu nebo si mohou pořídit výpi...

Více 0 komentářů

Red Hat Ansible Engine přináší další automatizaci cloudu

Pavel Houser , 19. červenec 2018 13:52

Nejnovější verze platformy Red Hat Ansible Engine 2.6 rozšiřuje automatizaci cloudů AWS, Google Clou...

Více 0 komentářů

Samsung chystá na příští rok telefon se sklopným displejem

ČTK , 19. červenec 2018 10:00

Displej půjde složit na polovinu jako peněženku. Ve složeném stavu je na přední straně přístroje men...

Více 0 komentářů

Internet Mall snížil ztrátu, tržby mu vzrostly na 7,2 miliardy Kč

ČTK , 18. červenec 2018 17:29

Internet Mall mj. investuje do distribučního centra v Jirnech u Prahy, které by mělo sloužit 7 střed...

Více 0 komentářů