EK chce větší práva u přeshraničních sporů, týkají se hlavně nákupů přes Internet

Protože se v rámci EU stále opakují případy, kdy například elektronický obchod nedodal dopředu zaplacený výrobek, nebo odmítá reklamovat vadný, navrhla ve čtvrtek Evropská komise posílení postavení spotřebitelů a podniků, pokud jde o přeshraniční spory o nižší částky.

Evropská komise (Foto: Karel Wolf)

Jednoduché řešení malých občanskoprávním a obchodních sporů má EU zavedeno již od roku 2007 (evropské řízení o drobných nárocích), po šesti letech se nyní chystá revize. Zpráva Komise o evropském řízení o drobných nárocích uvádí, že horní limit ve výši 2 000 eur pro podání žaloby vylučuje příliš mnoho sporů nízké hodnoty, zejména pak sporů, které vedou malé a střední podniky.

Hlavní změnou, která se dnes navrhuje, je zvýšení stropu pro podání žaloby na 10 000 eur. Velmi z toho budou těžit malé podniky, neboť v současnosti se pouze 20 % jejich obchodních pohledávek vejde do limitu 2 000 eur.

Komise také přijala soubor praktických změn způsobu, jakým řízení funguje. Návrh Komise na revizi nařízení o drobných nárocích znamená:

Exit mobile version