Evropský a americký CIO si příliš nerozumí, jeden chce pochopit potřeby firmy, druhý zlepšit inovace

Vedoucí IT pracovníci se stále více podílí na rozhodování v oblasti podnikového plánování a strategie. V Evropě tuto skutečnost potvrzuje 57 % dotázaných, zatímco v Severní Americe 40 %, priority má každý z nich úplně jiné, vyplývá to z průzkumu společnosti IDC mezi CIO v obou regionech.

Rozdíly v motivacích CEO obou regionů (Zdroj: IDC 2014)

Postoje CIO se výrazněji liší zejména v otázce lepšího pochopení potřeb interních zákazníků, čemuž přisuzuje důležitost 37 % evropských, ale jen 18 % amerických IT ředitelů. Rozdíl v osobní agendě amerických a evropských CIO je patrný také v řízení IT oddělení. Ambice uspořádat interní organizaci tak, aby IT přinášelo více inovací, se nachází mezi prioritami u 44 % amerických IT manažerů, zatímco v Evropě si tento cíl klade jeden ze čtyř CIO. Podobně je tomu u hodnocení efektivity projektů, které souvisí s informačními technologiemi. Po přesnějším vyhodnocování volá 26 % amerických a 12 % evropských CIO.

„Američtí CIO se soustředí především na podporu podnikových rozhodnutí, vytváření nových příležitostí a inovace v oblasti dodání produktu. V Evropě je kladen větší důraz na řízení nákladů a zvyšování efektivnosti,“ říká Steven Frantzen, viceprezident společnosti IDC pro region Evropy, Blízkého východu a Afriky. „Odlišnosti ve stylu řízení jsou ovlivněny jak firemní kulturou, tak samozřejmě kulturou celé společnosti. I při omezených rozpočtech se na obou stranách Atlantiku od CIO očekává, že budou aktivně zavádět inovace – půjde o posun do cloudu, řešení problematiky BYOD a BYOC, jakož i bezpečnosti IT,“ dodává.

Exit mobile version