Facebook nabídne zviditelnění příspěvků za poplatek

Sociální síť Facebook spustila do testovacího provozu ve Spojených státech zpoplatněné příspěvky. Účtuje si za příspěvky, které si přeje uživatel zviditelnit nad rámec běžných postů.

Facebook čelí zpomalujícímu růstu příjmů. Reklama tvoří více než 80 % jeho obratu, a tak se sociální síť s 955 miliony uživatelů rozhodla hledat zdroje příjmů mimo klasickou reklamu.

Konvenční reklama na Facebooku je totiž stále více obcházena nejen virálním marketingem, ale i skupinami a stránkami, které šíří reklamu skrze své příspěvky, za které Facebooku nic neplatí. Úspěšně propagují také pomocí obrázků polonahých žen nebo kýčovitých fotografií karibských pláží, ke kterým připojí odkaz na web prodávající dovolené.

Není tedy divu, že Facebook hledá cesty, jak takové „přiživování“ omezit. Společnost Zynga, orientující se na online hry, již odvádí 30 % z obchodu s virtuálním zbožím.

V početné uživatelské sféře ale může přispět právě nový systém zviditelněných příspěvků za poplatek. Částka je prozatím stanovena na sedm dolarů, v budoucnu ale bude služba v několika variantách. V praxi může tímto způsobem uživatel upozornit na prodej předmětu, vznést žádost nebo oznámit důležitou zprávu. „Vylepšený“ příspěvek se pak zobrazuje okruhu přátel výše v hlavní stránce.

Další novinkou je možnost odesílání skutečných dárků. Jde o drobnosti typu pohlednic, sladkého pečiva nebo jiných malých předmětů. Tato služba je zatím zpřístupněna malému počtu amerických uživatelů. Díky posílání skutečných předmětů chce Facebook rozšířit svou působnost v oblasti e-commerce.

Exit mobile version