Facebook otevřel vývojářům svou mobilní reklamní platformu

Až příště uvidíte v aplikaci Shazam reklamu, může pocházet od Facebooku. Největší sociální síť světa totiž včera oznámila, že od nynějška umožňuje tvůrcům aplikací vkládat reklamy z její sítě do svých programů.

Cílem má být podle Facebooku propojení vývojářů s inzerenty. Tzv. Audience Network umožní inzerentům využívat anonymizované informace Facebooku jako věk osoby, lokaci či to, jaké knihy má ráda a zobrazovat jí při spuštění aplikace na telefonu reklamy na míru. Tento krok by měl Facebooku pomoci uspět v rychle se měnícím světě mobilních zařízení, kde jsou peníze v aplikacích, nikoli na webových stránkách.

Jak řekla Sriram Krishananová z Audience Network, „velké množství lidí v současné době tráví většinu svého času uvnitř aplikací“. Svou reklamní síť Facebook poprvé představil v dubnu tohoto roku. Minulý týden pak společnost představila Atlas, novou technologii umožňující inzerentům odesílat reklamy uživatelům nezávisle na tom, zda jsou na webové stránce Facebooku, v jeho mobilní aplikaci či používají programy vytvořené jinými firmami. Audience Network má přímo konkurovat AdMob od Googlu, které u mobilní reklamy nyní kraluje. Google si ze 17,7 miliard dolarů, jež inzerenti v minulém roce investovali do mobilní reklamy, ukrojil asi polovinu.

Exit mobile version