Facebook zvýšil čtvrtletní zisk o 11 procent, má i víc uživatelů, nadto připravuje novou aplikaci

Americká společnost Facebook, která je provozovatelem největší světové sociální sítě stejného názvu, vykázala ve třetím čtvrtletí vysoký růst zisku i tržeb. Její akcie díky tomu vystoupily na nový rekord. Firmě pomohl další růst počtu uživatelů, zvláště těch, kteří se připojují přes mobilní přístroje, a také zájem o mobilní reklamu. Čistý zisk vzrostl o 11 procent na 896 milionů USD (22,3 miliardy Kč), oznámila společnost v tiskové zprávě.
Příjmy se zvýšily o 40,5 procenta na 4,5 miliardy dolarů (112,3 miliardy Kč), zejména díky nárůstu prodeje reklamy v mobilních aplikacích. Příjmy z reklamy se zvýšily o 45,4 procenta na 4,3 miliardy USD. Mobilní reklama měla na příjmech podíl 78 procent, zatímco loni ve stejném období to bylo 66 procent.

Na konci září měl Facebook 1,55 miliardy aktivních uživatelů měsíčně, což bylo o 14 procent více než před rokem. Z toho 1,39 miliardy se jich připojuje na Facebook z mobilních přístrojů.

Většina nových zákazníků je ze zemí mimo Severní Ameriku a Evropu. Tyto regiony ale mají hlavní podíl na příjmech firmy, upozornil server listu The Wall Street Journal. Průměrný příjem na uživatele v USA a Kanadě stoupl o 42 procent na 10,49 dolaru, což je trojnásobek ve srovnání s globálním průměrem. V průměru se příjem na uživatele zvýšil o 24 procent na 2,97 dolaru, v oblasti Asie a Tichomoří činí pouze 1,39 dolaru.

Čtvrtletní zisk firmě vzrostl i přesto, že náklady a výdaje stouply o 68 procent na tři miliardy USD. Facebook masivně investuje do řady projektů, včetně umělé inteligence, virtuální reality a snahy přivést internet i do rozvojových zemí.

Akcie firmy na výsledky hospodaření reagovaly růstem až o pět procent a dotkly se nového maxima 109,34 USD.

Moments – konkurence pro Twitter
Chystanou novinkou je podle serveru Financial Times nová samostatná aplikace Notify, která má své uživatele upozorňovat na nové zprávy ve vybraných médiích, jako jsou například Vogue nebo Washington Post. Ke spuštění by mohlo dojít už příští týden.

Spolupráci s devíti vydavateli mediálního obsahu již Facebook navázal v rámci své služby Instant Articles, která uveřejňuje obsah přímo ve zpravodajském kanálu Facebooku v mobilních zařízeních. Nová aplikace má konkurovat službě Moments, kterou nedávno spustila síť Twitter s tím, že by měla uživatelům poskytnout lepší uspořádání obsahu a usnadnit jim sledování událostí v přímém přenosu.

Exit mobile version