Falešný web ČSOB ukázal rizikové návyky uživatelů

Falešnou stránku banky za měsíc navštívilo celkem 61 434 lidí.
ČSOB prostřednictvím falešných webových stránek internetového bankovnictví testovala obezřetnost klientů. Téměř třetina lidí i přes probíhající edukaci chybu několikrát zopakovala a na falešné stránky se neustále vracela. Kdyby šlo o skutečný hackerský útok, přišli by důvěřiví klienti až o 20 milionů korun

„Odkaz na falešný internetbanking jsme na měsíc vystavili na Seznam a Google. Častou chybou klientů totiž je, že na stránky banky vstupují přes vyhledávače,“ říká Jan Vimr, výkonný manažer útvaru Řízení digitálních kanálů ČSOB.

Kampaň, která měla klienty varovat před útoky hackerů a nasměrovat je k bezpečnému přístupu k internetovému bankovnictví, trvala přesně měsíc. Během té doby „falešnou“ stránku banky navštívilo celkem 61 434 lidí. „Zjistili jsme, že 67,5 % uživatelů nereaguje na reklamy a kliká na správné odkazy. Během kampaně se také snížil počet lidí, kteří přes vyhledávače na internetové bankovnictví vstupovali. Alarmující ovšem je, že téměř třetina klientů je nepoučitelná a navzdory edukaci vstupuje na falešný internetbanking opakovaně,“ doplňuje Jan Vimr.

Exit mobile version