Finanční výsledky T-Mobile za první pololetí se nesou ve znamení propadů tržeb

První polovina roku 2013 se pro magentového operátora nesla ve znamení nárůstu paušálních zákazníků a propadu tržeb, na vině je hlavně výrazné snížení cen služeb napříč mobilním sektorem.
Ve výsledcích hospodaření T-Mobile se projevilo zejména skokové snížení cen mobilních služeb, kompenzované nárůstem zákaznické báze a zejména interním tlakem na efektivitu.

&rsquo H1/2012 H1/2013 Změna
meziročně (zaokrouhleno)
Počet zákazníků
– mobilní služby
5 377 5
667
5,4 %
Tarifní
zákazníci
2 949 3
210
8,9 %
Twist
zákazníci
2 428 2
456
1,2 %
Noví
zákazníci
-4 169 n/a
Tarifní
zákazníci
76 138 81,6 %
Twist
zákazníci
-80 30 n/a
Průměrný měsíční churn
– mobilní služby
1,2 % 1,1
%
-0,1 p. b.
Tarifní
zákazníci
0,4 % 0,3
%
-0,1 p. b.

V prvním pololetí společnost vykázala celkové tržby za fixní i mobilní služby ve výši 11,8 miliardy Kč, přičemž tržby z mobilních služeb dosáhly 10,1 miliardy Kč. Měsíčně zákazníci utratili za mobilní služby v průměru 300 Kč, což je o plných 17,4 % méně než vloni za stejné období. Růst využívání dat se promítl v podílu nehlasových služeb na tržbách z mobilních služeb, který meziročně stoupl o 4,1 procentních bodů na rekordních významných 31,4 %.

 v Kč H1/2012 H1/2013 Změna
meziročně (zaokrouhleno)
Celkové tržby
(mil.) – integrované
12 926 11
834
-8,4 %
Tržby ze služeb (mil.)
– mobilní služby
11 668 10
129
-13,2 %
Upravený
ukazatel EBITDA (mil.) (integrované služby)
6 029 5
337
-11,5 %
Upravená EBITDA
marže (celkové tržby)
46,6 % 45,1 
%
-1,5 p. b.
ARPU –
mobilní služby
363 300 -17,4 %
Tarifní zákazníci 540 439 -18,7 %
Twist
zákazníci
145 120 -17,2 %
Podíl nehlas.
služeb na ARPU
27,3 % 31,4 
%
4,1 p.
b.
Exit mobile version