Firefox bude zobrazovat reklamy podle historie navštívených stránek

Mozilla oznámila, že nová betaverze jejího prohlížeče Firefox, která bude vydána příští týden, začne zobrazovat reklamy v závislosti na historii navštívených webových stránek uživatele.

Podle Mozilly se o zobrazování reklam na úvodní záložce prohlížeče v závislosti na nejaktuálnější historii surfování uživatele po internetu bude starat nová funkce zvaná Suggested Tiles. Jak dodala Mozilla na svém logu, i když budou reklamy založeny na historii navštívených stránek, rozhodnutí o tom, které reklamy se mají zobrazit, budou prováděna v prohlížeči, nikoli na serveru třetí strany. Ze samotného prohlížeče tak podle Mozilly odejde pouze minimální množství osobních informací. Celý proces je možné si v jednoduché grafické podobě prohlédnout na webu Mozilly.

Suggested Tiles jsou zatím posledním v sérii kontroverzních rozhodnutí Mozilly, která se dlouhodobě snaží zvýšit příjmy z Firefoxu. V roce 2014 Mozilla uzavřela dohodu s Yahoo, které se tak v jejím prohlížeči stalo výchozím vyhledávačem a nahradilo po mnoha letech Google. Kromě toho Mozilla v minulosti představila také Sponsored Tiles, jež měly snížit její závislost na příjmech od Googlu. Díky Sponsored Tiles je zobrazována reklama uživatelům, kteří nemají žádnou historii navštívených webových stránek.

Exit mobile version