Firma Yahoo signalizovala možný prodej klíčových webových aktivit

Americká internetová společnost Yahoo se rozhodla prozkoumat „strategické alternativy“, které by mohly zahrnovat prodej jejích klíčových internetových aktivit. Firma při úterním zveřejnění hospodářských výsledků rovněž oznámila, že plánuje prodej některých svých patentů, nemovitostí a dalších aktiv, kterým chce získat jednu až tři miliardy dolarů (zhruba 25 až 74 miliard Kč).
Klíčové internetové aktivity Yahoo zahrnují například webový vyhledávač nebo elektronickou poštu. Už delší dobu se potýkají s problémy a generální ředitelce Marisse Mayerové se ani po více než třech letech ve funkci nepodařilo dosáhnout obratu v hospodaření podniku. Analytici podle agentury AP spekulují, že o klíčové internetové aktivity Yahoo by mohly mít zájem například telekomunikační společnosti Verizon a AT&T.

Společnost Yahoo v úterý oznámila, že se v loňském čtvrtém čtvrtletí propadla do ztráty 4,4 miliardy dolarů (109 miliard Kč) po zisku 166 milionů dolarů před rokem. Čtvrtletní tržby podniku meziročně klesly o 15 procent na miliardu dolarů.

Firma rovněž uvedla, že zruší zhruba 1700 pracovních míst, což odpovídá asi 15 procentům její celkové pracovní síly. Yahoo se v rámci reorganizace hodlá zbavit například divizí Yahoo Games a Yahoo TV i některých digitálních časopisů. Uzavře rovněž kanceláře v Dubaji, Mexiku, Buenos Aires, Madridu a Milánu, napsala agentura AP.

Mayerová vyjádřila přesvědčení, že reorganizace podniku posílí jeho konkurenceschopnost a zvýší jeho atraktivitu pro uživatele, inzerenty i partnery. „Yahoo je nyní mnohem silnější a modernější firmou než před třemi a půl lety,“ prohlásila.

Někteří akcionáři Yahoo se nicméně domnívají, že Mayerová by měla z čela podniku odejít. „Rádi bychom viděli vyšší cenu akcií a domníváme se, že Mayerová a její současný tým tomu nyní překážejí,“ uvedla společnost SpringOwl, která patří mezi akcionáře Yahoo. Cena akcií Yahoo se za posledních 12 měsíců propadla o více než třetinu.

Yahoo patří ve svém oboru k průkopníkům a na konci 90. let to byl dominantní poskytovatel e-mailových účtů zdarma. Firmu ale později dohnala a nakonec i předehnala konkurence.

Exit mobile version