Francouzský BlaBlaCar koupil český Jízdomat

Francouzský internetový portál pro zajištění spolujízdy BlaBlaCar koupil tuzemský protějšek Jízdomat sdružující uživatele v Česku a na Slovensku. Uvedl to manažer BlaBlaCar pro ČR a Slovensko Pavel Prouza. Internetové stránky Jízdomatu byly zrušeny, komunita uživatelů tak bude muset přejít na stránky BlaBlaCaru. Hodnotu transakce obě strany odmítly zveřejnit.
Komunita řidičů a spolujezdců byla o vypnutí Jízdomatu informována e-mailem, uvedl zakladatel Jízdomatu Jan Mittner. Podle něj je důležité, že veškerá data je do nové aplikace, která je původní podobná, možné přenést jednoduše během tří kliknutí myší. Historie jízd a hodnocení, podle kterých si na portálu lidé své spolucestující vybírají, se tak podle něj neztratí.

BlaBlaCar, který byl v roce 2006 založený ve Francii, dnes působí ve 22 zemích. Kromě evropských zemí se v loňském roce rozrostl do Brazílie, působí ale rovněž například v Indii nebo Mexiku. Na rozdíl od klasické taxislužby nebo dalších alternativních služeb, jako je mediálně známý Uber, se BlablaCar nepovažuje za komerční službu, ale za platformu pro sdílení vozidla.

Desetiprocentní provize za zprostředkování jízdy se podle Prouzy platí na původních trzích, jako je Francie, v Česku se zatím o zavedení poplatku podle Prouzy neuvažuje. Princip spolujízdy spočívá v tom, že řidič vypíše trasu, kterou pojede, a nabídne za příspěvek na palivo volná místa ve vozidle. Doporučená cena je v Česku stanovená na 80 haléřů na kilometr.

Největší zájem o spolujízdu je podle Mittnera v Česku zejména na hlavních trasách, jako je Praha – Brno, nebo Zlín – Praha. Zajímavá je ale i pro lidi z okresních měst, která mají nevyhovující autobusové nebo železniční spojení. Výhodou spolujízdy je i snižování dopravní zátěže. Zatímco v běžném provozu jezdí osobní auta obsazená v průměru 1,6 osob, statistiky BlaBlaCaru pak ukazují průměrnou obsazenost 2,8 osob během cesty, dodal Prouza.

Exit mobile version