Gartner: Emoční umělá inteligence a soumrak hesel

Systémy emoční umělé inteligence se postupně stávají natolik sofistikovanými, že podle analytiků Gartner budou již v roce 2022 vědět o emočním stavu svého majitele víc než jeho vlastní rodina.
AI tak vyvolá hned několik revolučních změn ve způsobu, jakým pracujeme se svými zařízeními.

Současná vlna systémů emoční AI souvisí zejména s nástupem virtuálních osobních asistentů (VOA) a dalších technologií z oblasti konverzačních systémů. S nástupem druhé vlny budou AI technologie podle Gartneru vytvářet přidanou hodnotu stále většímu počtu scénářů zákaznické zkušenosti včetně vzdělávacího software, videoher, diagnostického software, vyhodnocování sportovní výkonnosti a zdravotního stavu nebo autonomních aut.

„Již dnes existují prototypy i komerčně dostupné produkty pracující s emočním kontextem prostřednictvím analýzy datových bodů ze snímaného výrazu v obličeji, intonace hlasu nebo behaviorálních vzorců, které tak zlepšují uživatelský zážitek,“ uvedla ředitelka výzkumu Gartner Roberta Cozza. „Po chytrých telefonech a zařízeních v připojené domácnosti budou sbírat, analyzovat a zpracovávat uživatelská emoční data pomocí počítačového zraku, zvuku a senzorů zachytávajících behaviorální data také nositelná elektronika a připojená vozidla – s cílem přizpůsobit se nebo reagovat na potřeby a touhy uživatele.“

Další prognózy Gartneru: Analytici Gartner vydali v souvislosti s osobními zařízeními a AI i další trojici předpovědí:

Do roku 2021 změní 10 % uživatelů nositelných zařízení svůj životní styl a prodlouží si život v průměru o šest měsíců.

Do roku 2020 začne 60 % výrobců osobních zařízení používat cloudové AI služby třetích stran pro rozšíření jejich funkcí a doplňkové služby.

V roce 2022 budeme díky bezpečnostním technologiím kombinujícím strojové učení, biometrii a uživatelské chování používat hesla v méně než 10 % případů digitálního ověření.

Exit mobile version