Gartner: evropské firmy letos investují hlavně do CRM, vydají za něj v přepočtu 60 miliard Kč

Průzkum, který provedla analytická společnost Gartner mezi 119 organizacemi v Evropě ukázal, že rozpočty na CRM letos porostou.

Částka z titulku představuje přibližně 7% nárůst oproti tomu, kolik za software pro management zákaznické báze firmy vydaly v loňském roce. Téměř polovina (48 %) organizací plánuje letos rozpočet na CRM zvýšit, zatímco s poklesem počítá pouze 5 procent organizací.

„Hlavními cíli investic do CRM jsou letos spokojenost zákazníků a jejich loajalita, a v důsledku zvýšení tržeb. Investice tedy směřují především do nástrojů, které umožňují sledovat a hodnotit – ale především aktivně ovlivňovat – vztahy se zákazníky, a to napříč prodejními a komunikačními kanály,“ uvedl k výsledkům průzkumu jeden z jeho autorů, analytik společnosti Gartner Jim Davies.

„Trendem v investicích do CRM je vytváření jednotného pohledu na zákazníka, což je podmínka pro porozumění jeho potřebám a požadavkům a názorům – což jedině umožní opravdu efektivní řízení vztahů s ním. Naopak témata jako jsou snižování nákladů na prodej, marketing a zákazncký servis ustupují do pozadí,“ uvádí dále Davies.

Exit mobile version