GDPR: Firmy vnímají jako riziko především systémy CRM

Konica Minolta provedla průzkum, který ukazuje, čeho se české firmy především obávají v souvislosti s novou legislativou o ochraně osobních údajů GDPR.

Z dotazování více než 300 reprezentantů českých firem a veřejných subjektů vyplynulo, že největší rizika vnímají v oblasti zabezpečení databází CRM systémů a šifrování dat. Obavy mají firmy rovněž z nárůstu administrativy spojené s povinným informováním žadatelů o využívání jejich údajů či s vyřizováním požadavků na tzv. výmaz z databáze. O nezbytné změny se v souladu s GDPR nejčastěji zajímají zástupci nemocnic, obchodních a marketingových společností.

„Zdravotnická data v lékařských zařízeních a údaje sebrané pomocí on-line nástrojů o uživatelích, které využívají marketingové společnosti, jsou z pohledu požadavků GDPR velmi citlivými oblastmi. Jejich zabezpečení a správné nastavení firemních procesů a IT může trvat řádově několik týdnů až měsíců. Zákazníci s velkými databázemi už nemají na co čekat,“ uvedl Michal Jäger, vedoucí obchodní divize ITS Konica Minolta Business Solutions Czech. „Našim zákazníkům nabízíme audit připravenosti na GDPR, včetně zavedení nutných opatření v IT, procesní a právní oblasti. Zajistíme kompletní splnění GDPR požadavků s pojištěním standardně do výše 250 milionů korun.“

Zákaznická data v CRM systémech obsahují kromě základních informací, jako je jméno či kontakt, často také mnoho poznámek, které mohou rovněž obsahovat citlivá data a představují pro firmy rizika. Konica Minolta v této souvislosti představila řešení pro anonymizaci údajů, šifrování nebo používání přístupových práv.

Exit mobile version