Celosvětové prodeje PC se podle očekávání v Q2 propadaly, podle Gartneru dosáhly v 2Q 2012 celkem 87,5 mil. kusů, což představuje meziroční pokles o 0,1 procenta.
Pozici největšího dodavatele si udržela společnost HP, ale její tržní podíl vinou poklesu prodejů klesl meziročně o dva procentní body. Naopak Lenovo pokračuje v rychlém růstu a v průběhu třetího čtvrtletí pravděpodobně vystřídá HP na pozici lídra trhu.
Data pro jednotlivé země (ani pro Východní Evropu či pro region EMEA) společnost Gartner zatím nezveřejnila. „Druhé čtvrtletí roku 2012 bylo už sedmým kvartálem v řadě, kdy trh PC stagnoval nebo rostl pouze jednociferným tempem. Hlavními důvody jsou jednak ekonomická nejistota, ale také konkurence alternativních zařízení, zejména media tabletů a smartphonů,” komentuje trend analytička společnosti, Mikako Kitagawa.
“Vysoká očekávání, spojená s novým segmentem ultrabooků se zatím nenaplňují – přestože první ultrabooky se dostaly na trh již v roce 2011. Jde však o hlavní oblast, kam výrobci investují, a koncem roku můžeme očekávat masivní kampaň kolem ultrabooků na platformě IvyBridge. To pravděpodobně způsobí výrazný růst zájmu zákazníků,” dodává.
Dodávky PC podle značek v 2Q 2012
|
2Q12 |
2Q12 |
2Q11 |
2Q11 |
2Q12-2Q11 růst (%) |
HP |
13,0 |
14.9 |
14,8 |
16.9 |
-12.1 |
Lenovo |
12,8 |
14.7 |
11,1 |
12.7 |
14.9 |
Acer Group |
9,6 |
11.0 |
9,3 |
10.6 |
3.6 |
Dell |
9,3 |
10.7 |
10,6 |
12.1 |
-11.5 |
ASUS |
6,1 |
7.0 |
4,4 |
5.0 |
38.6 |
Others |
36,5 |
41.7 |
37,2 |
42.6 |
-2.0 |
Total |
87 |
100.0 |
88 |
100.0 |
-0.1 |
Pozn.: kategorie PC zahrnuje stolní PC a mobilní PC včetně netbooků a ultrabooků, ale nikoli media tablety. Data představují kvalifikované odhady. (Zdroj: Gartner, červenec 2012)