GMail se postupně stává standardním firemním e-mailem

Analýza společnosti Gartner uvádí, že GMail se stal standardním
způsobem, jak firmy řeší svou elektronickou poštu. Rivalita mezi
Googlem a Microsoftem na poli on-line služeb pak v tuto chvíli velmi ztěžuje případný vstup nějakého dalšího hráče, který by chtěl
nabídnout e-mail pro podniky založený na webovém rozhraní/cloudu.

Nicméně i tak používá webový/hostovaný e-mail zatím jen asi 3-4 %
firem, alespoň podle Gartneru. Googlu má mít z toho přibližně
poloviční podíl. Gartner ovšem předpovídá, že do roku 2016 bude
hostovaný e-mail používat jako svou primární platformu 20 % firem (a
Googlu bude mít podíl 10 %), do roku 2020 pak toto číslo vzroste až na
55 %.

Níže uvedený zdroj si všímá inovací, které Google do GMailu přidává,
aby zde firemní administrátoři IT měli k dispozici známé funkce: např.
dvoufaktorové ověření, práci i v režimu off-line nebo možnost zamknout
poštu pro konkrétního uživatele. GMail nyní může fungovat také jako
záložní řešení pro Microsoft Exchange a obecně se Google snaží
zjednodušit migraci právě z této platformy.

Google se s GMailem ovšem stále zaměřuje především na koncové
uživatele. Řada firem má specifické požadavky a aby mohla GMail
používat, musely by v něm být další funkce. Google ovšem zavádí pouze
to, co je použitelné plošně – tudíž se nedá předpokládat, že by na
jeho řešení přecházely třeba banky nebo jiné finanční instituce. Navíc
z hlediska velkým firem a systémových integrátorů je GMail problémem
kvůli legislativním a regulačním požadavkům (zajištění shody) a
negarantované stabilitě. Analytik Gartneru Matthew Cain proto
pronikání GMailu k firemním zákazníkům pokládá stále za pomalý a
bolestivý proces.

A jakou konkurenci zde mají Google a Microsoft? Podle Gartneru velmi
malou, Novell GroupWise a IBM Lotus Notes/Domino se dostávají ze hry.
Cisco svůj projekt „cloudového“ e-mailu zastavilo a VMware Zimbra se
teprve začíná rozjíždět…

Zdroj: ZDNet

Exit mobile version