Google a Seznam: souboj mezi srovnávači

Společnost Google oznámila prostřednictvím viceprezidenta Sameera Samata zásadní změnu pro celý sektor srovnávačů zboží. Služba Google Nákupy by podle něj měla být brzy zpoplatněna. V Česku by tak mohlo dle odhadů firmy Effectix.com nastat ještě před letošními Vánocemi.

Ačkoli Nákupy v Česku generují jen 5 % návštěvnosti z vyhledávače Google, podle výsledků průzkumu firmy Effectix.com, mohl by tento poměr u e-shopů brzy skočit až na 40 %. Pokud se tak stane, bude služba skutečně silným sokem pro stávající srovnávače, kterým vévodí Zboží a Heureka. Pomoci tomu může i lokalizace do češtiny a zařazení výsledků vyhledávání do Googlu.

Zpoplatnění v tomto případě znamená vývoj směrem ke kvalitnímu nakupování. Softwarový gigant tím prý chce oddělit kvalitní e-shopy, které to s prodejem na internetu myslí vážně a dělají ho profesionálně, od těch neprofesionálních. Google zároveň se zpoplatněním služby přinese certifikáty kvality prodejců.

A nepřijde si zkrátka ani finančně. Čeští obchodníci vědí, že srovnávače zboží přinášejí e-shopům velké obraty a pro softwarovou firmu se jedná velký zdroj příjmů. Podle odhadů analytiků půjde o více než 250 miliónů dolarů ročně.

Firma tento model vyzkouší nejdříve ve Spojených státech a nejpozději příští rok jej rozšíří do dalších zemí. Nebylo by ani překvapení, pokud by ke zpoplatnění došlo ještě před Vánocemi, kdy mají internetové obchody největší obraty.

Exit mobile version