Google končí s CAPTCHA

Google oznámil, že po dlouhých letech na webových stránkách po celém světě nahradí autentifikační systém CAPTCHA pro uživatele přívětivější formou.

Namísto toho, aby uživatelé museli při ověřování toho, že nejsou roboti, při přihlašování na webových stránkách zadávat často špatně čitelná písmena a čísla z obrázku CAPTCHA nová API Googlu umožní jednoduše zaškrknout políčko „Nejsem robot“. Jak uvedl totiž Google na svém blogu, „moderní umělá inteligence dokáže rozostřený text v obrázcích CAPTCHA přečíst s 99,8% úspěšností“. CAPTCHA ve své současné podobě tudíž ztrácela smysl.

Nový autentifikační systém, který Google vyvíjel několik let, sleduje chování uživatele na webové stránce před tím, než zaškrkně zmíněné políčko „Nejsem robot“ i poté a podle toho zjišťuje, zda jde o robota či nikoli. Google bere v potaz řadu faktoru včetně toho, z jakého webu uživatel přišel či jakým způsobem se hýbe kurzor jeho myši. Novinka je již implementována do Snapchatu, Humble Bundle či WordPressu a další weby budou následovat.

Exit mobile version