Americká společnost Google učinila v pondělí jednu ze svých významnějších akvizic, míří přitom do pro ni zcela nových vod. Googlem zakoupená společnost Nest Labs, se zabývá výrobou inteligentních termostatů.
Společnost je na trhu od roku 2010, založil ji ex-manažer Apple, Tony Fadell, a svůj první komerčně úspěšný produkt (Nest Thermostat) uvedla na trh teprve v roce 2011.
Google díky akvizici, jež má být dokončena do léta, vstupuje na půdu M2M komunikace a Internetu věcí. Někteří současní zákazníci Nest Labs již projevili obavu o ztrátu soukromí, poté, co o jejich zvyklostech a pobytu v domácnosti bude mít data právě Google. Ten se snaží tyto obavy rozptýlit: „Zásady ochrany osobních údajů společnosti Nest jednoznačně omezují použití informací o zákaznících,“ odpovídá PR manažerka českého Google Janka Miklík Zichová.
„Jsme si vědomi toho, že soukromí a bezpečnost jsou pro naše uživatele velmi důležité. Určitá data potřebujeme pro to, abychom mohli uživatelům poskytovat služby. Většina těchto dat je anonymní bez možnosti identifikovat jednotlivce. Zároveň dáváme uživatelům k dispozici různé nástroje na ochranu soukromí. Přístup společnosti Nest je stejný,“ dodává ještě na vysvětlenou, jak Google k datům uživatelů přistupuje.
Funkcí základní hlavního produktu společnosti, Nest Thermostatu, je minimalizace spotřeby a optimalizace provozu tepelných systémů v budovách, v tom se neliší od tradičních termostatů. Hlavní výhoda zařízení spočívá v tom, že je snadno programovatelný (na základě vstupů od uživatele se sám učí) a dokáže detekovat přítomnost lidí v místnosti, čemuž přizpůsobuje teplotu v místnosti.
Zařízení detekuje vnitřní teplotu v místnosti pomocí třech senzorů a koriguje výsledky na základě aktuálních předpovědí pro danou oblast (předpovědi si stahuje z internetu prostřednictvím WiFi).
Termostat dále umožňuje přístup přes Android (zde asi je možné hledat prvotní zájem Google) a iOS aplikace a webové rozhraní.