Google smí koupit další reklamní síť

Téměř půl roku trvalo americkému ministerstvu spravedlnosti, než
Googlu odsouhlasilo koupi on-line reklamní firmy AdMelt nabízející
platformu pro inzerenty. Nakonec transakci dali úředníci zelenou s
tím, že trh stále zůstává konkurenceschopný.

AdMelt přišla Google na 400 milionů dolarů. Ministerstvo spravedlnosti
údajně především zkoumalo, zda dominantní pozice Googlu v oblasti
vyhledávání nemůže být tímto způsobem „protisoutěžně“ rozšířena i do
oblasti internetové reklamy.

Google bude v první fázi provozovat platformu Ad Melt vedle systémů
DoubleClick for Publishers a Ad Exchange, nicméně postupně chce
pracovat na jejich integraci. Dle svého viceprezidenta Googlu pro
display reklamu Neala Homana hodlá společnost urychleně reagovat na
nástup tabletů a smratphonů vznikem nových reklamních systémů, formátů
i analytických nástrojů.

Tím, kdo z povolení akvizice nebude mít radost, je v první řadě asi
Microsoft. Již od okamžiku, kdy Google dostal povolení koupit
DoubleClick, si MS stěžuje na monopolní postavení Googlu.

Zdroj: The Register

Exit mobile version